سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

توسعه دامداری‌های کوچک روستایی از اولویت‌های جهاد کشاورزی زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه دامداری‌های کوچک روستایی از اولویت‌های بخش امور دام در جهاد کشاورزی استان زنجان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رحمان رستم‌خانی با اشاره به دامداری‌های کوچک روستایی اظهار داشت: توسعه دامداری‌های کوچک روستایی از جمله برنامه‌های مهمی است که در دستور کار جهاد کشاورزی استان زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد که جهاد کشاورزی استان زنجان نیز پروژه‌های متعددی را در این زمینه در نظر گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بخش امور دام نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشد، افزود: بخش امور دام در زنجان نیز پروژه‌های مختلفی را در این راستا تعریف کرده است.

این مسئول تصریح کرد: طرح دامداری‌های کوچک روستایی از جمله پروژه‌هایی است که معاونت امور تولیدات دامی در زنجان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته است.

رستم‌خانی بیان کرد: باید مناطق روستایی به عنوان یک واحد تولیدی تلقی شوند که در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: با توجه به مزایای طرح دامداری‌های کوچک روستایی، این طرح در استان زنجان با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: تا پایان سال 92 تعداد بیش از یک هزار و 450 واحد از این نوع دامداری‌ها در سطح روستاهای استان زنجان احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

این مسئول بیان داشت: در راستای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان سعی شده است تا بروکراسی اداری در صدور مجوز در این زمینه کاهش پیدا کند که  در این راستا مجوز لازم فقط با انجام دو استعلام از اداره‌کل دامپزشکی و بنیاد مسکن صادر می‌شود.

رستم‌خانی با اشاره به مزایای طرح دامداری‌های کوچک روستایی تصریح کرد: افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش تولید محصولات دامی و ایجاد اشتغال و تداوم اشتغال در روستاها از جمله مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، کشاورزی ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.