سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از یکماه تعقیب وگریز شبانه روزی

باند زنده گیری و فروش حیوانات متلاشی شد /قیمت یک راس بره آهو 10میلیون ریال

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری باند زنده گیری و فروش حیوانات در تاکستان خبرداد.

غلامرضا جهان تیغ فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: یک ماه پیش گزارشی از مخبرین محیط زیست مبنی بر زنده گیری و فروش بره میش وبره آهو به دستمان رسید که بلافاصله تحقیق وبررسی را آغاز کردیم.
وی ادامه داد: نزدیک به یک ماه باند مورد نظر توسط ماموران یگان به طور نامحسوس کنترل شدند تا در نهایت در یک موقعیت مناسب وهنگامی که در تاکستان قصد  فروش یک بره آهو که به تازگی از مادرش جدا شده بود  را داشتند  دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: در این عملیات 3 نفر دستگیر شدند و 2 نفر دیگر نیز به دادگاه فراخوانده شده‌اند.

جهان تیغ اضافه کرد: این باند متخلف از ابزارهای مختلف برای صید این حیوانات استفاده می نمودند ودر هنگام زایمان حیوان وحشی در گوشه ای کمین نموده و پس از اینکه حیوان زایمان کرد در حالی که بره هنوز انرژی لازم را برای دویدن ندارد آن را صید می کنند یا با  استفاده از موتورسیکلت پس از جدا نمودن بره از مادرش پس از مدتی حیوان دچار ضعف شده و از نظر تنفسی مشکل پیدا می کند که صید می شود و در بعضی موارد توسط سگ های شکاری در روزهای ابتدایی تولد صید می شود .  

وی خاطرنشان کرد: از مقام محترم قضایی شهرستان تاکستان تشکر می نماییم که در برخورد با تخلفات محیط زیستی قاطعانه تصمیم می گیرند و در همه موارد یار و یاور مامورین محیط زیست استان بوده اند و از کلیه اقشار مردم درخواست داریم در صورت مشاهده حیوانات وحشی در منازل و اماکن دیگر که به راستی محل زندگی حیات وحش در طبیعت بوده و در شهرها با مشکل مواجه می شوند مراتب را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: باند ، حیوانات ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.