سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

بازسازی بناهای تاریخی ساری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری گفت: بازسازی بناهای تاریخی مرکز مازندران به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

رضا مهدیان جویباری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : پیگیری برای توسعه زیرساخت های گردشگری و بازسازی پروژه های میراثی استان از برنامه های اداره میراث فرهنگی ساری و میاندرود در مدیریت جدید است.

وی افزود: ساری دارای بناهای تاریخی مهمی چون خانه کلبادی، مسجد تاریخی فرح آباد، خانه استاد جلیل و مسجد جامع ساری بوده که کار مرمت و بازسازی در این بناها در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های ساری و میاندرود با اشاره به اینکه هم اکنون 15 رشته صنایع دستی در مرکز استان فعال است، تصریح کرد: رشته های گلیم، چادر شب بافی، سفال، نقاشی بر روی شیشه، نقاشی بر روی پارچه، معرق و منبت در مرکز استان فعال است.

وی با بیان اینکه شهرستان های ساری و میاندرود دارای 25 اثر ثبتی تاریخی ملی و 20 اثر حفاظتی است، افزود: هم اکنون مراحل بازسازی و آزادسازی حرائم مسجد تاریخی فرح آباد، مسجد جامع و مصطفی خان ساری انجام و مرمت کاخ جهان نمای ساری در دست اقدام است.

مهدیان با بیان اینکه مرمت آثار تاریخی و قدیمی ساری و میاندرود به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: 12 پروژه ثبتی تاریخی مرکز استان در حال مرمت و بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی حرائم مسجد تاریخی فرح آباد ساری انجام شده است، افزود: خانه سردار جلیل با صرف اعتبار یک میلیارد تومانی آزادسازی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری از فعالیت 45 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در دو شهرستان ساری و میاندرود خبر داد و گفت: 35 واحد پذیرایی و 15 واحد اقامتی شامل هتل، متل و مهمانپذیر در مرکز استان فعال است.

وی با اشاره به اجرای 21 طرح سالم سازی دریا امسال در سواحل ساری و میاندرود، افزود: خوشبختانه گزارشی از غرقی شهروندان و گردشگران تاکنون در این سواحل گزارش نشده است.

مهدیان با اشاره به فراهم شدن تاسیسات گردشگری در طول نوار ساحلی مرکز استان، گفت: تاسیسات گردشگری با سازه های کمپ های ساحلی ایجاد می شود./س


برچسب ها: بازسازی ، بنا ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.