سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی /

برای نخستین بار : جراحی موفقیت‌آمیز تومور مغزی از راه بینی در بیمارستان امام رضا‌(ع) بیرجند

برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی عمل جراحی موفقیت‌آمیز برداشت تومور مغز از راه بینی در بیمارستان امام رضا‌(ع) بیرجند خراسان جنوبی انجام شد.

برای نخستین بار :

جراحی موفقیت‌آمیز تومور مغزی از راه بینی در بیمارستان امام رضا‌(ع) بیرجند

برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی عمل جراحی موفقیت‌آمیز برداشت تومور مغز از راه بینی در بیمارستان امام رضا‌(ع) بیرجند خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ متخصص و جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند از انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز برداشت تومور مغز از راه بینی برای نخستین‌بار در استان خبر داد و افزود: به دنبال مراجعه خانم مسنی به دلیل سردرد و اختلالات بینایی ما متوجه وجود این غده مغزی شدیم و برای نخستین‌بار در استان عمل برداشت تومور را از راه بینی انجام داده که موفقیت‌آمیز نیز بود.

احمدي افزود:: هم‌اکنون حال عمومی این بیمار خوب بوده و از بیمارستان نیز مرخص شده است.

وي خاطر نشان کرد: در گذشته بیماران دارای این غده به دلیل کمبود تجهیزات به خارج از استان ارجاع داده می‌شدند اما با راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز این عمل در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند قابل انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تومورهای مغزی که غده هیپوفیز را درگیر می‌کنند آدنوم هیپوفیز نام دارد که یکی از اختلالات غدد داخلی است و این عارضه در خانم‌ها سبب بروز عوارضی از جمله نازایی می‌شود.

دكتر احمدي با اشاره به اینکه این بیماری در مردان سبب اختلالاتی از جمله پرکاری تیروئید می‌شود، تصریح کرد: در موارد حاد این بیماری سبب بروز مشکلات بینایی و علائم دیگر مغزی می‌شود.

متخصص و جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به روش‌های جراحی این غده مغزی اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های جراحی این بیماری برداشت تومور مغزی از راه بینی بوده که به روش ترانس اسفنوئید معروف است و در این عمل جراحی، مخاط داخل بینی باز می‌‌شود و از مسیر بین مخاط و سپتوم خط وسط بینی وارد فضای سینوس اسفنویید شده و پس از تخلیه آن و برداشتن سپتوم خط وسط سینوس به استخوان زین ترکی می‌رسیم که این استخوان، به صورت میکروسکوپیک برداشته، و پرده مغزی باز و تومور تخلیه می‌شود.

احمدي با تأکید بر اینکه این روش نسبت به روش باز کردن جمجمه بسیار بهتر است، یادآور شد: در این روش جمجمه باز نمی‌شود و در نتیجه بیمار اثری از عمل جراحی را ندارد.

متخصص و جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند همچنین سرعت عمل بیشتر، برداشتن کامل‌تر و دقیق‌تر تومور، عوارض کمتر از قبیل آسیب کمتر به نسج مغز و کاهش احتمال تشنج، کاهش طول مدت بستری و ترخیص سریعتر بیمار را از مزایای دیگر این روش عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.