سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

پیشرفت یزد باید بر‌اساس سند چشم‌انداز انجام شود/خشکسالی،بحران آب مهم ترین چالش استان یزد است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه و پیشرفت شهر و استان یزد، سند چشم‌انداز تهیه و تدوین شده که مسئولان باید بر‌اساس این سند حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

جوکاردر نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در سند چشم‌انداز توسعه استان یزد، برای همه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و ... برنامه‌ریزی شده و مسئولان باید خود را با این سند هماهنگ کنند.

وی بیان کرد: در بسیاری از موارد برخی نهادها اقدام به اجرای چند پروژه به صورت همزمان می‌کنند که این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد ضمن اینکه کمبود بودجه در نیمه‌های طرح، سبب تغییر در اجرای طرح یا اجرای نیمه‌کاره آن خواهد شد که این امر مطلوب مردم نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکهتمام مجوزهای صنعتی، معدنی، عمرانی، ساختمانی و .... نیز باید بر‌اساس سند چشم‌انداز صادر شود، تصریح کرد: مسئولان در صدور مجوزها به ویژه مجوز پروژه‌های بزرگ، توجه ویژه‌ای به سند چشم‌‌انداز یزد داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه به مقوله فرهنگ در استان یزد با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در زمینه فرهنگ بیشتر شعار دادیم و عمل چندانی به این امر نشده است.

جوکار خاطرنشان کرد: امسال باید تحولی جدی در برنامه‌های فرهنگی ایجاد کنیم و با نگاهی ویژه به مقوله فرهنگ به پیش برویم و در راستای حل ریشه‌ای مشکلات قدم برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با اشاره به مسائل و مشکلات متعددی که گریبانگیر شهر یزد است، اظهار داشت: اتباع بیگانه، بحران آب، خشکسالی، گرمای هوا، تعرفه‌های گران آب و برق، مسائل و مشکلات زیست محیطی، مشکلات و برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و ... از جمله مسائل و مشکلات شهر یزد است.

مرتضی شایق با اشاره به مسئله اتباع بیگانه اظهار داشت: اتباع بیگانه برای مردم مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده‌اند که لازم است مسئولان به این امر توجه ویژه‌ای نشان دهند و عزمی جدی در راستای حل این مشکل داشته باشند.

وی در مورد تعرفه آب و برق در استان یزد نیز بیان کرد: شهر یزد در بسیاری از روزهای فصل تابستان، دومین و گاهی نخستین شهر گرم کشور است و دمای هوای آن حتی از برخی شهرهای جنوبی نیز بالاتر است اما تعرفه آب و برق آن عادی دیده شده که لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و هزینه‌های آب و برق برای مردم ارزان‌تر تمام شود.

شایق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های زیست محیطی در استان یزد اظهار داشت: در حالی که همه مسئولان توجه خود را به مشکلات دریاچه ارومیه معطوف کرده‌اند، در استان یزد، دریاچه گاوخونی سال‌هاست که خشک شده و هیچ‌کس توجهی به آن نشان نمی‌دهد.

مدیرکل ورزش و امورجوانان استان یزد نیز در این جلسه از شورای شهر و شهرداری خواست تا در تغییر کاربری زمین‌های ورزشی توجه بیشتری داشته باشند و مجوزی در این زمینه صادر نکنند.

شریعتی با اشاره به افزایش بیماری دیابت در شهر خواستار افزایش امکانات ورزش در محله‌ها حتی با هزینه‌های کم شد.

وی افزود: انتظار مردم این نیست که مسئولان حرف از خدمت بزنند بلکه انتظار دارند شرایط سالم سازی جسم و روح نسل حال و آینده را فراهم کنند.

برچسب ها: چشم انداز ، سند ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.