سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سیستم بانکی کشور در وضعیت اورژانسی قرار دارد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور در وضعیت اورژانسی قرار دارد و بیماری حاد آن دیگر بخش ها را نیز مریض کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه خلخال افزود: یکی از زیرساخت های توسعه بخش تولید و صنعت حمایت جدی بانک هاست که به دلایل مختلف بانک ها در سال های اخیر از پرداخت تسهیلات خودداری کرده و حاضر نیستند به تصمیمات مجلس و دولت گردن نهند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور در وضعیت اورژانسی قرار دارد و بیماری حاد آن دیگر بخش ها را نیز مریض کرده است، گفت: ما در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی رو به رو هستیم و انتظار این است که در این حوزه یک حرکت جدی از سوی مسئولان کشوری انجام شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تامین انرژی، راه، راه آهن و سایر ملزومات که چرخ های تولید را در به حرکت در آورد، گفت: امروز این زیرساخت ها به عنوان الزامات توسعه صنعتی و تولیدی مطرح است چرا که فعالیت پتروشیمی اردبیل به خوراک گاز، آب، برق و راه مناسب نیاز دارد.

جعفری بنه خلخال با اشاره به ضعف استان اردبیل در استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار بزرگ،عظیم و مادر بیان کرد: در سفر دولت های گذشته قرار بود خط انتقال 32 اینچی گاز از میانه به اردبیل انجام شود ولی با گذشت چند سال هنوز تحقق نیافته است.

وی اهمیت تشکیل راه آهن و راه اصلی را در رونق گرفتن بخش صنعت و تولید ضروری خواند و افزود: اگر تولید بدون این زیرساخت ها انجام شود به طور قطع با مشکل عرضه رو به رو می شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر اعمال بهره بانک بالا را برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی سم مهلک خواند و گفت: معلوم نیست صندوق توسعه ملی که منابع آن را دولت تامین می کند چرا امروز با مشکلات حادی رو به رو شده و حاضر نیست با بهره بسیار پایین و حتی قرض الحسنه تسهیلاتش را بپردازد.

جعفری بنه خلخال با انتقاد از نگاه بانک مدارانه و بنگاه داری صندوق توسعه ملی در پرداخت تسهیلات کم بهره به صاحبان واحدهای تولید و صنعتی اظهار کرد: بهتر است این رویه اصلاح شود و صندوق توسعه ملی با کمترین بهره منابع خود را در اختیار تولید و صنعت به ویژه استان های محروم قرار دهد.

وی از تهیه و تقدیم لایحه حمایت جامع از صنعت و معدن کشور به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: سعی می کنیم تا این نظام جامع حمایت از بخش صنعت و تولید مورد حمایت قرار گرفته و این حرکت در استان های کمتر توسعه یافته به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سیستم ، بانکی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.