سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرویس‌های امنیتی غرب و دلارهای نفتی عربی نمی‌توانند پای ایران را به بحران عراق باز کنند

یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: اظهار نظرهایی چون ارسال جنگنده‌های نظامی از سوی ایران به عراق دروغی بزرگ است اما باید توجه داشت کشورها می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی در صورت درخواست از سوی یک دولت مشروع به آن کشور کمک کنند.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه دسیسه افراط گرایی برای ناامن کردن کشورهایی چون عراق،‌ سوریه، لبنان به کار گرفته شده یک عملیات چندجانبه پیچیده است، اظهار داشت: این عملیات از سوی سرویس‌های امنیت غرب با پشتوانه دلارهای نفتی عربی صورت می‌گیرد و این دسیسه در حوزه نظامی، سیاسی و عملیات روانی در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: از کارکردهای این توطئه می‌توان به کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران به بحران عراق اشاره کرد، کشورهای غربی و ارتجاع عرب به خوبی می‌دانند که عراق احتیاجی به نیروی نظامی سایر کشورها ندارد چرا که فتوای مرجعیت سبب شد تا سیلی از افراد برای مشارکت در دفاع از کشورشان بر ضد نیروهای تروریست وارد عمل شوند.  
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل تصریح کرد: اظهار نظرهایی چون ارسال جنگنده‌های نظامی از سوی ایران به عراق دروغی بزرگ است اما باید توجه داشت کشورها می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی در صورت درخواست از سوی یک دولت مشروع  به آن کشور کمک کنند.
 
عابدینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که در حوزه مشاوره و کمک به سایر کشورها در زمینه برخورد با گروه‌های تروریستی آمادگی کامل دارد. این موضوع در چارچوب قوانین بین‌الملل به ویژه مقرراتی که در سال 2001 تصویب شد اینگونه بیان می‌کند که همه کشورها ملزم هستند در مبارزه با تروریسم چنانچه نیاز باشد به یکدیگر کمک کنند.  
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون درخواستی برای اعزام جنگنده از سوی عراق نداشته است.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: انتشار اخباری از قبیل ارسال تجهیزات نظامی از سوی ایران صرفا جنبه عملیات روانی دارد.  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.