سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطین الان گزارش داد:

انتفاضه سوم فلسطین در حال شکل گیری است

پاسخ رژیم صهیونیستی در مرگ سه شهرک نشین خود، چه از طریق انجام حملات نظامی و چه با اعمال فشار و بستن گذرگاه ها، چیز جدیدی نیست، بلکه جدید این است که احتمال انتفاضهی سوم فلسطین، افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری "فلسطین الان"؛ اگر یک فلسطینی به شهادت برسد، برای رسانه ها اهمیتی ندارد و خبر به حساب نمی آید، ولی اگر یک صهیونیست به هلاکت برسد، باید در صدر اخبار تمام رسانه ها قرار گیرد و مهم ترین رویدادی است که تحلیلگران سریعا به بررسی علل و نتایج ناشی از آن می پردازند.
خبر ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیست در ماه گذشته و اخیرا، یافتن اجساد آنها پس از گذشت دوهفته از ناپدید شدنشان در شهر الخلیل، به سرعت از رسانه ها پخش شد و مورد توجه خبرگزاری های مختلف جهان قرار گرفت، ولی خبر شهادت فلسطینی ها یا اصلا منتشر نمی شود و یا اگر منتشر شود جزء اخبار کم اهمیت قرار می‌گیرد.

چرا که کشتار ملت فلسطین به سنتی روزانه تبدیل شده و در اذهان به عنوان امری عادی تثبیت شده و در حقیقت، شهروند فلسطینی، حق نفس کشیدن و زندگی کردن ندارد. بنابراین باید وطن او اشغال شود و همه دشمن او باشند؛ به همین خاطر، یا باید مرگ را بپذیرد و یا اینکه از وطن خود هجرت نماید.

جنایت و سکوت جامعه ی بین الملل در مقابل کشتار ملت فلسطین موجب شده تا ما نیز از مرگ صهیونیست ها ناراحت نباشیم؛ چراکه جنایات مداوم رژیم صهیونیستی، دلهای ما را پر از نفرت و خشم کره و از احساس و عاطفه نسبت به این جنایتکاران، تهی نموده است؛ بنابراین، جای شگفتی نیست که ملت فلسطین از خبر ناپدید شدن سه شهرک نشین و پیدا شدن اجساد آنها خوشحال شوند. آنها، انسانهای بی احساس و سنگ دلی نیستند، ولی هیچ خانواده ای در فلسطین یافت نمی شود که صهیونیست ها آنها را مصیبت زده نکرده و حداقل یک تن از آنها را به شهادت نرسانده باشند. مرگ سه شهرک نشین صهیونیست، در مقابل دریایی از جنایات اسرائیل که با خون هزاران فلسطینی آنرا پرکرده است، قطره ای بیش به حساب نمی‌آید. 

مرگ شهرک نشین های اسرائیلی، جنایتی فلسطینی نیست، بلکه آن پژواک جنایت های بزرگ خود این رژیم است و اگر بخواهیم واقع بینانه عمل کنیم، در واقع فرمانده هان اسرائیلی که کشتار مردم بی گناه فلسطین را پیشه ی خود ساخته اند و حقوق فلسطینیان را نادیده گرفته اند، اولین کسانی هستند که باید در مرگ این سه شهرک نشین مؤاخذه شوند.

گزارش های مطبوعاتی از افراطی عمل کردن صهیونیست ها و تلاش نتانیاهو برای انتصاب خود به عنوان رهبری ملی حکایت دارند و قطعا او از حملات دردآور به مردم فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد و به بازداشت های بی دلیل اداری اداری ادامه خواهد داد، همانطور که پیش از این نمونه هایی از آن را در غزه شاهد بودیم.

تمام این موارد درست است، ولی این اقدامات، روح مقاومت در فلسطین را برمی انگیزد، همانطور که عملیات ربایش، ثابت کرد آتش مقاومت هنوز خاموش نشده و خشم ملت فلسطین، فروکش نکرده است؛ همچنین، این عملیات، شکست و ضعف دستگاه اطلاعاتی امنیتی اسرائیل را ثابت می‌کند.

پاسخ رژیم صهیونیستی در مرگ سه شهرک نشین خود، چه از طریق انجام حملات نظامی و چه با اعمال فشار و بستن گذرگاه ها، چیز جدیدی نیست، بلکه جدید این است که احتمال انتفاضه سوم فلسطین، افزایش یافته است که اگر آغاز شود بسیار سرنوشت ساز خواهد بود و شرایط را دگرگون خواهد ساخت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.