سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

180 تروريست ديگر در عراق به هلاکت رسيدند/ درگیری شدید بین تروریست‌ها بر سر تقسیم مبالغ نفتی مسروقه

180 تروریست در حملات نیروهای عراقی و همچنین در درگیری داخلی بین تروریست‌ها بر سر تقسیم پولهای نفت مسروقه از دو میدان نفتی عراق کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه 180 تروریست دیروز در حملات نیروهای عراقی و همچنین در درگیری داخلی بین تروریست ها بر سر تقسیم پولهای نفت مسروقه از دو میدان نفتی عراق کشته شدند و تعداد دیگری از مناطق تحت کنترل تروریستها از وجود تروریست‌ها نیز پاکسازی شد.

، تعدادی خودروهای دارای پلاکهای عربستان سعودی و اردن نیز در این حملات منهدم شد. 

"نادیه عبیدی" خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت : نیروهای مسلح عراقی و نیروهای داوطلب مردمی در سه عملیات نظامی گسترده توانستند مناطق بیاضه ، عوینات و فلکه العلم در استان صلاح الدین ،  تل‌رویسه در محمودیه واقع در جنوب بغداد ، ذراع دجله واقع در فلوجه و شروین و پل دوالیب در استان دیاله را از وجود تروریستهای داعش و نقشبندی و هسته های جنایتکار پاکسازی کنند.

در حالیکه این سه عملیات به کشته شدن 71 تروریست از جمله مفتی داعش به نام" فراس ابراهیم دحام" و یکی از سرکرده‌های داعش به نام" ابو احمد افغانی" و دو تن از دستیارانش منجر شد ، عملیات سازمان مبارزه با تروریسم عراق در منطقه کاخ های ریاست جمهوری در تکریت به هلاکت 88 تروریست منجر شد که برخی از آنها از ملیت‌های سعودی و قطری و لیبیایی و قفقازی بودند و 12 دستگاه خودروی دارای پلاکهای عربستان و اردن نیز منهدم شد.

 "جمال عبد الزهره محمداوی" از نمایندگان مجلس عراق از فراکسیون ائتلاف ملی گفت :" هیئت دولت عراق کمیته‌ای از وزیران برای شکایت از کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند تشکیل داده است. گروه‌های تروریستی بدون حمایت مالی و تدارکاتی و برنامه ریزی و هدایت نمی توانستند نیروهای امنیتی عراقی را دور بزنند و  اشغالگری و به حاکمیت کشور تعرض کنند"

در استان  نینوا نیز درگیری‌های شدید و خونینی بین گروهک نقشبندی و داعش بر سر تقسیم مبالغ نفتی مسروقه از میدانهای نفتی نجمه و غیاره رخ داد که به هلاکت 21 نفر از دو طرف منجر شد.

نفت مسروقه از این میدانهای نفتی از طریق استان‌های اربیل و سلیمانیه به ترکیه قاچاق می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.