سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش مجدد در روابط برلین واشنگتن

آلمان سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه آلمان در پی بازداشت فردی به اتهام جاسوسی برای آمریکا، سفیر این کشور در برلین را احضار کرد و از وی خواست در این باره "سریعا توضیح" دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک دیلی نیوز،، وزارت خارجه آلمان سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که سرویس‌های اطلاعاتی آلمان، فردی را به اتهام جاسوسی برای آمریکا، بازداشت کردند.

گزارش‌ شده آلمان یکی از کارمندان نهاد اطلاعاتی خود را به ظن جاسوسی برای آمریکا بازداشت کرده است. گفته می‌شود این مامور تلاش کرده اطلاعات اعضای کمیته ویژه مجلس این کشور را که مامور کلیک تحقیق درباره جاسوسی آمریکا از آلمان و شنود تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم هستند، جمع آوری کند.

سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.اِی) سال گذشته متهم شد که تماس های تلفنی انگلا مرکل، صدراعظم آلمان را شنود کرده است. موضوعی که در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی و مامور سابق نهادهای جاسوسی آمریکا، آشکار شد و به تنش میان برلین و واشنگتن انجامید.

این رویداد جدید می‌تواند باز هم بر بی‌اعتمادی و تنش میان دو کشور بیفزاید و ممکن است حمایت و همکاری آلمان با آمریکا در بحران اوکراین و گفتگوهای هسته‌ای با ایران را تحت تاثیر قرار دهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.