سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

4 راه کار برای قدردانی از "کارمندان"

خوب است که کارفرمایان برای وظایف و مسئولیت هایی که کارمندان انجام میدهند از آنها تشکر و قدر دانی کنند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، چون تشکر و قدر دانی از کارمندان به نوعی باعث انگیزه دادن به آنها می شود یکی از مسئولیت هایی که کارفرمایان دارند این است که از تلاش و کوشش کارمندان قدر دانی و تشکر کنند این نشان دهنده ی توجه کارفرمایان به کارمندان است و باعث ارزش گذاری برای کارمندان می شود.

4 راهکار میتواند برای قدر دانی از کارمندان مورد استفاده قرار بگیرد.

1-اهمیت دادن به وظایف کارمندان:

وقتی که کارمندان احساس کنند وجودشان و کارشان برای پیش بردن اهداف و رسیدن به موفقیت در یک شرکت اهمیت دارد انگیزه ی بیشتری پیدا میکنند و نهایت تلاش خود را میکنند تا بهتر از قبل باشند.

کارمندان وقتی احساس کنند که وظایف آنها منحصر بفرد و است مورد توجه کارفرماست به نوعی احساس ارزشمندی می کنند.

بهتر است که روزانه با کارمندان خود گفت و گو کنید و سعی کنید که از وظایف و مسئولیت های شان سوال کنید تا آنها احساس ارزشمندی کنند اگر کارمندان تان پیشرفتی دارند وظایف بیشتری به آنها بدهید تا قابلیتهای خود را افزایش دهند.

2-نشان دهید که کار آنها مکمل کار دیگر اعضای تیم کاری است:

این باعث انگیزه دادن به کارمندان میشود البته قدر دانی و تشکر به معنای این نیست که هر روز به کارمندان هدیه و پاداش بدهید بلکه ارزش گذاری شما برای وظایف آنها خود نوعی پاداش و قدر دانی است.

3-تنوع ایجاد کنید:

اگر کارمندان دائما به انجام یک کار و مسئولیت مشغول باشند و این مسئولیتها دائما برای آنها تکرار شود باعث می شود کا کارمندان احساس کنند که توانایی انجام مسئولیت های بزرگتر را ندارند و به نوعی بی انگیزگی در آن ها به وجود می آید شما باید سعی کنید که در کار تنوع ایجاد کنید مسئولیت های جدید و متفاوت به کارمندان بدهید این باعث می شود که کارمندان احساس ارزشمندی کنند.

4-کارمندان را به عنوان یک عضو مهم در نظر بگیرید:

کارمندان در یک تیم کاری فعالیت می کنند اما کار و فعالیت های تک تک آنها مکمل کار و فعالیت های دیگر اعضا است بنابراین کارفرمایان باید در ارزیابی کارمندان آنها را به صورت تک تک در نظر بگریند و برای هر کدام ارزیابی و بازخورد مشخص داشته باشند.

حتی برای قدر دانی هم سعی کنید که هیچ گاه کلی تشکر و قدر دانی نکنید بلکه سعی کنید تک تک کارمندان را در نظر بگیرید و از آن ها بابت وظایف و مسئولیتهای شان تشکر و قدر دانی کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.