سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشنفکران و مردم يمن: داعش ابزار دست آمريکا و صهيونيسم است

سیاستمداران و روشنفکران یمنی، گروه تروریستی داعش را ابزار دست آمریکا برای اجرای برنامه های غرب در منطقه و تقسیم کشورهای آن و دامن زدن به تنش های فرقه ای و مذهبی و حفظ رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛  روشنفکران یمنی پیدایش و قدرت گرفتن ناگهانی گروه داعش را با شکست طرح های آمریکا در منطقه مرتبط دانستند.
"نایف احمد القانص" رئیس کمیه مردمی یمن برای یاری سوریه گفت: «این گروه (داعش) ایجاد شد تا اهداف صهیونیسم و آمریکا را تحقق بخشد که آمریکا و صهیونیسم و متحدانشان از تحقق بخشیدن به آن ناتوان بودند. آمریکا و صهیونیست ها از تروریست ها کمک گرفتند تا بین طیف های مختلف تشکیل دهنده امت اسلامی و عربی درگیری ایجاد کنند».
عبدالسلام الوجیه دبیر اتحادیه علمای دین گفت: «منبع اندیشه تکفیری، برخی کشورهای منطقه هستند که این اندیشه را تقویت و از آن حمایت می کنند. منظور من قطر و عربستان سعودی و برخی دیگر کشورهای خلیج فارس و ترکیه است. هدف همه این اقدامات و برنامه ها، خدمت به صهیونیسم و از بین بردن مقاومت و تحت الشعاع قرار دادن مسئله اصلی منطقه یعنی مسئله فلسطین است».
محمد مسعد الرداعی معاون دبیرکل سازمان ناصری یمن گفت: «ویژگی این سازمان ها اعم از داعش و القاعده و النصره و انصار الشریعه، تبعیت از آمریکا و کشورهای استعمارگر است که تلاش می کنند امت اسلامی را تجزیه کنند».
مردم یمن نیز گروه تروریستی داعش را خطری برای امت اسلامی دانستند و اعلام کردند پیدایش این گروه، طرحی مرتبط با محافل غربی است که هدف آن تجزیه کشورهای منطقه برای دفاع از رژیم صهیونیستی است.
یک شهروند یمنی گفت: «تروریسم و گروه داعش به ویژه در کشورهای عربی دو روی یک سکه هستند. دولت آمریکا تلاش می کند طرح بن گوریون را برای تشکیل اسرائیل بزرگ یا اسرائیل قدرتمند اجرا کند. به این صورت که اگر نتواند مرزهای اسرائیل را از نیل تا فرات گسترش دهد، برای تکه تکه کردن کشورهای عربی تلاش خواهد کرد تا اسرائیل به رویای تسلط بر منطقه دست یابد. این طرحی امپریالیستی است».
جوان دیگر یمنی گفت: «این سازمان تروریستی بیش از آن که در خدمت اسلام باشد در خدمت صهیونیسم است. تضاد زیادی بین این سازمان و اسلام واقعی وجود دارد».
یک شهروند یمنی دیگر گفت: «خطر این گروه تروریستی (داعش) برای امت عربی و اسلامی این است که توجه امت را از دشمن واقعی منحرف می کند».

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.