سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق خواستار مبارزه با پولشوئی به نفع تروريسم شد

بانک مرکزی عراق از کشورهای عرب منطقه و اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی، همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراقی نهرین، بانک مرکزی عراق از کشورهای عرب منطقه و اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی، همکاری کنند.

"عبدالباسط ترکی" رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به قدرت دینار عراق با وجود حوادث امنیتی در این کشور گفت قدرت دینار عراق و ذخایر ارزی این کشور که پشتوانه دینار است تحت تاثیر تحولات و حوادث اخیر عراق و حملات گروه‌های افراطی به خاک این کشور قرار نگرفت.

ترکی که در کنفرانس پولشویی و تامین مالی تروریسم در شهر منامه پایتخت بحرین سخن می‌گفت، افزود ذخایر ارزی عراق بیش از 70 میلیارد دلار است و بانک مرکزی توان حمایت از ارزش دینار را دارد .

 در حال حاضر هر 1200 دینار معادل یک دلار است. وی به مردم عراق اطمینان داد که ذخایر ارزی این کشور فقط در بانک مرکزی عراق نگهداری نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از آن در دیگر کشورها و برخی از بانک‌های اروپایی و غیراروپایی نگهداری می‌شود.

عبدالباسط ترکی با تاکید بر اینکه حوادث امنیتی اخیر عراق بر اوضاع اقتصادی و مالی در این کشور تاثیر گذاشت ، تاکید کرد عراق توان عبور از بحران کنونی را دارد.

رئیس بانک مرکزی عراق گفت عراق و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشور های عربی نیازمند افزایش تلاش‌ها و همکاری های خود برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.