سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت صنعت برای ارتقا ضریب حفاظتی جنگل ابر همکاری کند

چنانچه وزارت صنعت پاسخ مکاتبات ما را بدهد، این موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و جنگل ابر جزء مناطق حفاطت شده سازمان محیط زیست می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر فرهنگ قصریانی مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست  افزود: در حال حاضر جنگل ابر جزء مناطق چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست نیست و تحت نظارت سازمان جنگلها و مراتع است بنابراین سازمان محیط زیست نمی تواند به موضوع تخلفات و دخل و تصرف در این منطقه ورود پیدا کند.
 
به گفته وی، با این حال سازمان محیط زیست در خصوص جاده سازی در این منطقه ارزشمند بارها اعلام موضع کرده و مخالفت خود را اعلام کرده است.
 
قصریانی اظهار داشت: اما اگر ضریب حفاظتی جنگل ابر ارتقا یابد و این منطقه جزء مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست شود مخالفت سازمان محیط زیست با اینگونه دخل و تصرفات قانونی می شود و تأ ثیر بیشتری خواهد داشت.
 
مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات اولیه برای اینکه 8 هزار و 200 هکتار از جنگل ابر منطقه حفاظت شده شود انجام شده، حدود آن مشخص و نقشه منطقه تهیه شده است.
 
وی افزود: بر اساس قانون برای ارتقا مناطق طبیعی به مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست باید دو ارگان سازمان جنگلها و مراتع و وزارت صنعت تأیید کنند.
 
قصریانی یاد آور شد: سازمان جنگلها به طور تلویحی و نه کتبی موافقت خود را برای ارتقا این منطقه اعلام کرده اما وزارت صنعت پس از حدود 6 ماه هنوز جواب هیچ یک از نامه نگاری های سازمان محیط زیست در این خصوص را نداده است.
 
مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه ارتقا ضریب حفاظتی این منطقه در گرو تأیید وزارت صنعت است گفت: به محض تأیید این وزارتخانه موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و جنگل ابر جزء مناطق حفاطت شده سازمان محیط زیست می شود.
 
به گفته وی، سازمان محیط زیست بلافاصل اقدام به زون بندی و شناسایی تنوع زیستی این منطقه کرده و طرح جامعی که در تمام مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست اعمال می شود در این منطقه اجرا خواهد شد. 
 
قصریانی اظهار داشت: مطمئنا مخالفت ها و موضع گیری سازمان محیط زیست در برابر دخل و تصرفات در جنگل ابر با داشتن سند منطقه ضمانت اجرایی بیشتری خواهد داشت و این منطقه ارزشمند و بی نظیر کمتر آسیب می بیند.
برچسب ها: حفاظت ، جنگل ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.