سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فرهنگ حجاب در پلدشت نیازمند نهادینه‌سازی است

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه فرهنگ حجاب در پلدشت نیازمند نهادینه‌سازی است، گفت: یکی از عوامل بدحجابی عدم آگاهی از آسیب‌های بدحجابی برای فرد و جامعه بوده که باید این موضوعات به درستی تبیین شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی پیش از ظهر امروز در جلسه حجاب و عفاف در پلدشت، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف ارزش گذاشتن به مقام زن و تکریم شخصیت زنان برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: عدم فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص اهمیت حجاب و عفاف و نهادینه کردن آن موجب بروز پدیده بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه شده که باید ارزش‌های اخلاقی در این راستا برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

دوزدوزانی ادامه داد: باید در این راستا برنامه‌های تبلیغی و ارشادی صحیح برنامه‌ریزی شود و ریشه‌های بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه شناسایی و با برخورد ریشه‌ای عوامل موثر در بدحجابی را در جامعه ریشه‌کن کرد.

وی خاطرنشان کرد: متولیان امر باید برخورد صحیح با پدیده بدحجابی در جامعه داشته و در راستای ترویج ارزش‌های دینی و هویتی و ترغیب جوانان به داشتن حجاب و عفاف در جامعه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته باشند.

دوزدوزانی با بیان اینکه باورهای دینی به عنوان مهم‌ترین سرمایه فرد محسوب می‌شود، اضافه کرد: با ترغیب جوانان به رعایت تقوا و تقویت باورهای دینی می‌توان از شیوع بسیاری از انحرافات در جامعه جلوگیری کرد چراکه با رعایت تقوا بسیاری از مشکلات موجود جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ضامن سلامت خانواده و تحکیم بنیان خانواده است، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع بروز بسیاری از فسادهای اخلاقی و اجتماعی می‌شود.

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، ادامه داد: ازدواج به موقع موجب می‌شود جوانان به بدحجابی کشیده نشوند و در دین مقدس اسلام نیز به امر ازدواج توصیه شده است.

وی در پایان فرهنگ حجاب در پلدشت نیازمند نهادینه‌سازی است، تصریح کرد: یکی از عوامل پدیده بدحجابی عدم آگاهی از آسیب‌های بدحجابی برای فرد و جامعه بوده که باید این موضوعات به درستی تبیین شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، حجاب ، پلدشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.