سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

45 کشته در درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و هواداران "محمود الصرخی" در کربلا

در درگیری های میان نیروهای امنیتی و هواداران محمود الصرخی مرجع خودخوانده عراقی، 45 تن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام منابع امنیتی در درگیری‌های میان نیروهای امنیتی عراق و هواداران محمودالصرخی، روحانی تندرو ومرجع خودخوانده عراقی ،روز گذشته درشهر کربلا ، 45 تن کشته شدند.

این خبرگزاری به نقل از یکی از افسران دستگاه اطلاعاتی  وزارت کشور عراق و نیز یکی از شاهدان عینی از نیروهای پلیس گزارش داده است که این افراد در گفتگو با رویترز اعلام کرده‌اند: درگیری‌ها زمانی اتفاق افتاد که پلیس و عناصر ارتش عراق تلاش کردند تا محمودالصرخی روحانی تندرو عراقی را دستگیر نمایند.

نیروهای امنیتی اعلام کردند که آنها پس از آنکه هواداران صرخی اقدام به بستن راه‌‌ها و برپایی محل‌های ایست بازرسی اطراف منطقه ای که وی در کربلا در آن سکونت دارد، کردند سعی داشتند تا وی را بازداشت نمایند.

گفتنی است صرخی و هواداران وی در گذشته نیز با نیروهای امنیتی عراق و نیز هواداران آیت الله سیستانی بزرگترین مرجعیت شیعه در عراق درگیر شده بودند.

صرخی همچنین پیشتر با انتشار پیامی در اینترنت از فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر مبارزه با گروه های تندرو در کنار نیروهای امنیتی عراق انتقاد کرده بود.

منابع امنیتی عراقی گفته اند: پلیس وارتش عراق اقدام به محاصره منزل صرخی همراه با 5 هلیوکوپتر کرد؛ اما هواداران وی سعی کردند تا مانع ورود پلیس و ارتش به داخل منزل وی شوند.
این منابع گفتند: 5تن از افسران پلیس و 40 تن از هواداران صرخی در طی این درگیری‌ها کشته شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند: نیروهای امنیتی پس از 6 ساعت مبارزه توانستند به منزل صرخی یورش برند و وقتی وارد منزل شدند، صرخی درحال فرار بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.