سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور چين به کره جنوبی رفت

رئیس جمهور چین روز پنجشنبه با هدف تقویت روابط تجاری و دیپلماتیک با کره جنوبی وارد سئول شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز، "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین روز پنجشنبه با هدف تقویت روابط تجاری و دیپلماتیک با کره جنوبی وارد سئول شد.

 این در حالی است که انتظار می رود کره جنوبی خواستار فشار های بیشتر پکن بر کره شمالی به منظور پایان دادن به  تلاش های پیونگ یانگ برای ساخت تسلیحات هسته ای شود. رئیس جمهور چین در این سفر با پارک گئون- های همتای کره ای خود دیدار و گفتگو خواهد کرد. کره شمالی تحولات کره جنوبی را به شدت تحت نظر دارد. پیونگ یانگ هفته گذشته چند  موشک کوتاه برد  و راکت را آزمایش کرد و پنجشنبه نیز هشدار داد به چنین آزمایش هایی ادامه خواهد داد. 

مقامات کره جنوبی اعلام کردند برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی - که تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد - و همچنین برنامه هایش برای انجام چهارمین آزمایش هسته ای در دستور کار دیدار رئیس جمهور چین با مقامات کره جنوبی خواهد بود.

شی جین پینگ - که در این سفر هیئتی بلندپایه از تجار چینی او را همراهی می کنند - در پی تقویت مناسبات اقتصادی با کره جنوبی است و اعلام کرده است قصد دارد معاهده تجارت آزاد را با سئول امضا کند.

رسانه های کره جنوبی به نقل از رئیس جمهور چین اعلام کردند:" چین و کره جنوبی به عنوان دو همسایه باید به صورت مشترک به چالش های امنیتی واکنش نشان دهند و از فرصت‌ها برای افزایش صلح و ثبات در منطقه استفاده کنند"

 موسسه مطالعاتی آسان که در سئول قرار دارد، اعلام کرد:" همکاری های چین در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد و برگزاری نشست 2014  سبب افزایش این همکاری ها خواهد شد."

نظرسنجی ها نشان می دهد از زمان به قدرت رسیدن "پارک گئون های" در کره جنوبی در سال گذشته، روابط  سئول و پکن با افزایش همراه بوده است.

کره شمالی در آستانه سفر رئیس جمهور چین به کره جنوبی  دو موشک با برد کوتاه را روز یکشنبه در تناقض با قطعنامه های سازمان ملل متحد آزمایش کرد. پیونگ یانگ روز دوشنبه اعلام کرد قصد محاکمه دو گردشگر آمریکایی را دارد. 


برچسب ها: رئیس ، جمهور ، چین ، کره ، جنوبی ، روابط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.