سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در دیدار با معاون وزارت امور خارجه ایرلند:

استفاده ابزاری از افراط‌گرایی و تروریسم پیامد‌های جهانی خواهد داشت

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایرلند ضمن تاکید بر ضرورت اقدام جدی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، گفت: رویکرد برخی کشورها در استفاده ابزاری از افراط‌گرایی و تروریسم محدود به منطقه نخواهد شد و پیامد‌های جهانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بری رابینسون" معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایرلند که برای گفتگو پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به تهران سفر کرده است، روز گذشته با "حسین امیر عبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.
 
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح تحولات منطقه و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات، بحران در سوریه و عراق و رشد افراط‌گرایی در این منطقه را ناشی از سیاست‌های غلط برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست که زیان‌های فراوانی را بر امنیت منطقه و جهان وارد نموده است.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان رویکرد برخی کشورها در استفاده ابزاری از افراط‌گرایی و تروریسم برای تغییر نظام‌های سیاسی را فاجعه‌ای بزرگ و عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه و جهان برشمرد و با تاکید بر اینکه این پدیده محدود به منطقه نخواهد شد و پیامد‌های جهانی خواهد داشت بر ضرورت اقدام جدی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.
 
رابینسون با اشاره به تحولات عراق، رشد افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه را یک نگرانی مشترک دانست و با اشاره به تجربه تلخ تروریسم در کشورش، بر ضرورت مقابله با این تهدید تاکید کرد و سیاست اتحادیه اروپا را مقابله جدی با تروریسم و افراط‌گرایی دانست.
 
معاون سیاسی وزرات امور خارجه ایرلند با اعلام حمایت از راه حل سیاسی در سوریه و مخالفت با ارسال سلاح به این کشور، مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراتیک در عراق را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابزار ، پیامد ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.