سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بازار معاملات آسيا

بهاي "نفت" کاهش یافت

بهاي نفت در بازار معاملات آسيا امروز پنجشنبه همزمان با انتشار گزارش هايي درباره احتمال آغاز صادرات نفت خام ليبي و کاهش نگراني ها درباره بحران امنيتي در عراق ، با کاهش همراه بود .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ، هر بشکه نفت خام پايه بورس نيويورک براي تحويل در ماه اوت ، با چهل و هفت سنت کاهش به يکصد و چهار دلار و يک سنت رسيد . اين در حاليست که بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اوت نيز در پايان معاملات صبح امروز ،  با سي و سه سنت کاهش ، بشکه اي يکصد و ده دلار و نود و يک سنت داد و ستد شد .  
در پي انتشار گزارش هايي به نقل از مقامات ليبي مبني بر بازپس گيري کنترل پايانه هاي صادرات نفت به دست نيروهاي دولتي اين کشور ، بهاي نفت برنت در لندن ديروز بيش از يک دلار کاهش يافت .  
سانجيو گوپتا تحليلگر نفتي اعلام کرد : « بهاي نفت خام به علت آرامش نسبي در اوضاع عراق و گزارش هاي دريافتي از ليبي که هر دو موجب افزايش عرضه در بازارهاي جهاني نفت مي شود ، کاهش يافته است . »  
وي افزود : «  بازگشايي دو پايانه صادرات نفتي ليبي ، روزانه پانصد هزار بشکه نفت خام به بازار انرژي جهان تزريق خواهد کرد . »‌
تحليلگران همچنين مي گويند نگراني ها درباره احتمال اختلال عرضه به علت بحران امنيتي در عراق به نحو قابل ملاحظه اي کاهش يافته است .  
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، خام ، بازار ، معامله ، احتمال ، لندن ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.