سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوم شهریور ، اعلام نتيجه نهايی انتخابات رياست جمهوری افغانستان

احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیست و چهارم ماه اوت (دوم شهریور) اعلام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نورستانی در کنفرانس خبری اعلام کرد نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه هفته آینده (هفتم ماه ژوئیه) اعلام خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پنجم ماه آوریل برگزار شد و هشت سیاستمدار برای تصدی این سمت برای پنج سال آینده، با یکدیگر رقابت کردند.

از آنجایی که هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور را کسب نکردند، دور دوم انتخابات بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی چهاردهم ماه ژوئن برگزار شد.

با این‌حال، عبدالله که 45 درصد از حدود هفت میلیون آرای دور نخست انتخابات را به دست آورد، کمیسیون انتخابات را به حمایت از احمدزی که 31.6 درصد آرا را کسب کرد، متهم کرده است.

عبدالله هشدار داده است تصمیم کمیسیون انتخابات، قابل قبول نیست مگر اینکه آرای سالم از آرای جعلی، تمیز داده شود.

قرار بود کمیسیون انتخابات نتیجه اولیه دور دوم انتخابات را هفته گذشته اعلام کند ولی در پی هشدار عبدالله، آن را به تعویق انداخت.

پس از آن قرار شد نتایج اولیه دور دوم انتخابات دوم ماه ژوئیه و نتیجه نهایی نیز بیست و دوم ژوئیه منتشر شود ولی رئیس کمیسیون انتخابات مجددا اعلام نتایج را به تعویق انداخت. حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان دوم ماه اوت را به عنوان روز انتقال قدرت به جانشین خود تعیین کرده است.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.