سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات رییس کمیته فوتسال به تایید حدود دو سوم لیگ برتر رسید/ تبرئه حداکثری افتخاری از اتهامات

پس از اقدامات عده‌ای معدود از عملکرد مدیریت فوتسال کشور در مورد سست عنصری و نداشتن استقلال وی جمعیت حداکثری فوتسال این موضوع را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به تعویق افتادن تاریخ آغاز لیگ برتر فوتسال که باعث تکرار ماجرای فصل گذشته شد، موجی از انتقاد را در پیش داشت؛ همه می‌دانیم این تعویق تصمیم درستی نیست و باعث به درازا کشیدن خواب لیگ فوتسال می‌شود که در نتیجه لیگی فشرده‌ای را در پیش خواهیم داشت که با پایان آن بازیکنان به کلی از شرایط ایده‌آل دور می‌شوند سال گذشته نیز این تغییرات به حق مورد انتقادات قرار گرفت زیرا تصمیم اتخاذ شده سرنوشت باشگاه‌هایی که چه بسا برای حضوری قدرتمند در لیگ و پیوستن به جمع مدعیان برنامه‌ریزی کرده بودند را عوض کرد به دلیل خستگی مفرط از شروع زود هنگام تمرینات آماده‌سازی نتواند عملکرد مورد قبولی داشته باشد. اعتراض جایی بالا گرفت که اعضای هیئت رییسه حق تیم‌های آماده و منضبط را نادیده گرفتند تا فرصت را در اختیار تیم‌هایی قرار دهند که به زمان بیشتری برای آمادگی کامل نیاز داشتند اما در تمام این جریانات نمی‌توانستیم تنها یک نفر را مقصر بدانیم و نوک پیکان اعتراض را به سمت وی بگیریم اما گرفتیم.

سال گذشته تنها "افتخاری" رییس کمیته فوتسال بود که مورد انتقاد باشگاه‌ها و رسانه‌ها قرار گرفت؛ در حالی که تصمیم با مشورت و بررسی نمایندگان باشگاه‌ها در هیئت رییسه گرفته شد. مسلم است که افتخاری بدون اشتباه، کمیته فوتسال را مدیریت نمی‌کند اما برخی تصمیمات به تنهایی گرفته نمی‌شود. حواشی بیش از آغاز لیگ برتر فصل گذشته باعث شد تا کمیته فوتسال در اولین فرصت، تاریخی را به منظور آغاز لیگ در نظر گرفته و اعلام کند اما مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر با انتقاد 9 باشگاه به این تاریخ همراه بود که قصد مجاب کردن افتخاری را برای به تعویق انداختن شروع لیگ داشتند که این اصرارها با جواب منفی همراه بود. اما جلسه‌ هیئت رییسه در حالی برگزار که اعضای حاضر در آن نامه اعتراض 13 باشگاه لیگ برتر به تاریخ شروع لیگ را همراه داشتند که درنهایت باعث تغییر در برنامه‌ها شد در این صورت نمی‌توان افتخاری را مقصر دانست، وی را سست عنصر خطاب کرد و به مدیریت اعتراض کرد زیرا باشگاه‌هایی که همیشه معترض به تعطیلات بیش از حد هستند تاکنون کوچکترین اقدامی برای حضور به موقع در مسابقات لیگ نکرده‌اند و همگی از کمیته فوتسال تشکر کردند.
 
از سوی دیگر در صورتیکه افتخاری با این تغییرات موافقت نمی‌کرد باشگاه دبیری می‌توانست از حق اعتراض خود استفاده کند که چرا حضور گیتی‌پسند در باشگاه‌های آسیا توام با مساعدت از سوی کمیته فوتسال بوده اما تبریزی‌ها نتوانستند از این شرایط استفاده کنند.

می‌دانیم زمانیکه تعویق در آغاز لیگ اعلام شد 90 در صد باشگاه‌های نفس راحتی کشیدند تا در مهلت بیشتری کارهای خود را انجام دهند پس در این شرایط باید تمام فاکتورها را مورد انتقاد قرار داد نه اینکه با بی‌انصافی و برای توجیه بی‌نظمی‌ها به دنبال یک گناهکار گشت. برخی از کم و کاست‌های فوتسال متوجه فاکتورهای متعددی است؛ از کمیته فوتسال تا خبرنگاران در این تقصیر داریم شاید ما بتوانیم با اشاره صحیح به منشا این مشکلات و به دور از جبهه‌‌گیری به درستی افرادی را که در کم و کاست‌ها شریک هستند مورد انتقاد قرار دهیم و به سامان‌دهی شرایط بپردازیم.

لازم به توضیح است که مطالب فوق طبق نظر و با درخواست اکثریتی باشگاه‌های لیگ برتر فوتسال است و ما به عنوان رسانه خود را موظف دانستیم این نظرات را منعکس و منتشر کنیم.

و اما بنده به عنوان نگارنده مطلب به خواست برخی از فوتسالی‌های معتقدم برای حل مشکلاتی که در فوتسال وجود دارد نباید دنبال دیوار کوتاه بگردیم فوتسال یک ساختمان است که اجزای متفاوت و بیشماری دارد که باید از پایه و فونداسیون طراحی مجدد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیری ، مسابقات ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.