سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

درمان آرتروز با سلول‌های بنیادی در "دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از دو سال تحقیق توانستند با کمک سلول درمانی روشی جدید برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز جایگزین کنند.

سرپرست گروه تحقیقاتی این طرح به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: در این روش که بر روی 60 بیمار مبتلا به آرتروز انجام شد بیماران در 4 دسته 15 نفره تقسیم شدند و با مطالعه و روش مقایسه کنترلی نتایج خوبی برای درمان با سلول بنیادی به دست آمد.

دکتر ژاله شریعتی افزود: در این روش ابتدا بافت چربی از بدن بیمار جدا و پس از انتقال به اتاق کشت سلولی، سلولهای بنیادی آن جدا و به بدن بیمار تزریق می شود.
این متخصص روماتولوژی گفت: تفاوت این طرح با سایر طرح های درمانی در زمینه سلولهای بنیادی این است که در سایر طرح ها تاثیر درمان سلولهای بنیادی بر روی بیمار قبل و بعد از تزریق مطالعه می شود در حالیکه در این طرح از روش کنترل و مقایسه بین چهار گروه بیمار استفاده شده است.
او در مورد مزایای این روش درمانی گفت: در درمان آرتروز معمولا quotation mark با استفاده از داروهای مسکنی که عمدتا quotation mark از خارج از کشور وارد می شود بیمار تحت درمان قرار می گیرد که تخریب ادامه دارد و منجر به عمل جراحی می شود اما در این روش سلول بنیادی جایگزین سلولهای تخریب شده می شود و علاوه بر درمان از تخریب بیشتر جلوگیری می کند.
دکتر شریعتی گفت: این روش برای بیمارانی که بارها عمل کرده اند یا به آرتروز بسیار شدید مبتلا هستند قابل کاربرد نیست و تنها در آرتروز گرید دو و سه قابل انجام است/  س

  

برچسب ها: آرتروز ، سلول ، بنیادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی رنجبر گتوندی
۱۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۳
سلام من مبتلا به آرتوروز مفصل لگن هستم آیا با روش کاشت سلولهای بنیادی از سلولهای بافت چربی ، آرتوروز مفصل لگن من قابل درمان است ؟
زیبا هاشمزاده
۰۱:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۳
خبر امیدوارکننده وافتخاری برای جامعه پزشکی است . من مبتلا به ارتروز زانو هستم به تازگی احساس خشکی و درد دارم چگونه می توانم از این روش استفاده کنم باتشکر.