سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

استفاده از کود بیولوژیک در جلوگیری از آلودگی زیست محیطی موثر است

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: استفاده از کود بیولوژیک در کاهش مصرف کود شیمیایی،افزایش ترشح هورمونی، پایین بودن هزینه نسبت به کود شیمیایی و عدم آلودگی زیست محیطی موثر است.

 

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود : کود نیتروکسین که همان کود بیولوژیک نامیده می شود به عنوان باکتری تثبیت کننده غیر هم زیست نیتروژن است که به دلیل دارا بودن این باکتری ها در ریشه گیاه برنج و نیتروژن موجود در هوا از طریق ریشه برای گیاه برنج قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه کودهای بیولوژیک تا 50 کیلوگرم در هکتار سبب کاهش مصرف کود اوره می شود گفت: مصرف کود های بیولوژیک سبب انجام عمل فتوسنتز در گیاه شده و جذب مواد غذایی را بالاتر برده که این امر سبب افزایش عملکرد 15 تا 20 درصدی می شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: استفاده از کود بیولوژیک در کاهش مصرف کود شیمیایی،افزایش ترشح هورمونی، پایین بودن هزینه نسبت به کود شیمیایی و عدم آلودگی زیست محیطی موثر است.

بهادری اظهار داشت: کود بیولوژیک به دلیل دارا بودن اسید آمینه سبب صیانت سلول گیاهی در مقابل استرس بیرونی از جمله شوری می شود و از گیاه برنج در مقابل شوری حفاظت می کند.
وی خاطرنشان کرد: جدی گرفتن ترویج کود بیولوژیک سبب حفظ محیط زیست می شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مصرف کود ریزمغذی ها گفت: ریز مغذی از عناصر ضروری انواع محصولات کشاورزی به خصوص برنج است و در این راستا محلول پاشی برنج را در دستور کار جدی قرار دارد.

بهادری ادامه داد: باید در طی دوره ریشه زایشی برنج 2 تا 3 بار محلول پاشی برنج صورت گیرد و با استفاده به موقع از کودهای ریزمغذی 500 کیلوگرم افزایش عملکرد در هکتار خواهیم داشت./س

برچسب ها: استفاده ، جلوگیری ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.