سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرزویی که با همت مضاعف به واقعیت تبدیل خواهد شد

بررسی ابعاد مختلف ساخت کانال کشتیرانی از آب‌های نیلگون خلیج فارس تا دریای خزر + فیلم

خبرنگار باشگاه خبرنگاران به بررسی ابعاد مختلف ساخت کانال قابل کشتیرانی از آب‌های نیلگون خلیج فارس تا دریای خزر پرداخته است.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، ساخت کانال قابل کشتیرانی از آب‌های نیلگون "خلیج فارس" تا "دریای خزر" در نگاه اول پروژه‌ای بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسد اما با بررسی و مطالعات تحقیقاتی در این مورد، تحقق آن دور از دسترس نیست.

"دریای خزر" می‌تواند یک آبراه قابل كشتيرانی به منظور ترانزيت كالا و حمل و نقل داخلی و خارجی باشد.
 
اين آبراه می‌تواند باعث ارتباط كشورهای آسيای ميانه و سواحل "دريای خزر" با آبهای آزاد جهان از طريق آب‌ها نیلگون "خليج فارس" باشد.

علاوه بر استفاده‌های مختلفی كه از آبراه می‌شود از اين كانال می‌توان جهت مديريت منابع آب كوير مركزی و اجرای طرح‌های مختلف آبخيزداری استفاده كرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
ایران من دوستت دارم وطن الماسم
حمیدرضاخوشنویس
۰۸:۴۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
برای حل هر موضوعی راه حلی وجود دارد این هم نیاز به یک حل مساله هست حتما اجرایی است پس اجرایی کنید
هانیه
۱۳:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
من هم با نظر آقای خوشنویس موافقم
بهنام
۱۸:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
شیب روبه کدوم طرفه؟مسلما به طرف خلیج همیشه پارس
اینطوری خزر سطح ابش کم نمیشه.یاخشک؟
حمید
۱۵:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
اتفاقا برعکس. خزر 28 متر پایین تره.
حسین
۱۷:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۳
راستی چه طور شرق و غرب ایران رو به هم وصل کنیم؟ با این عرض نمیشه که پل زد و زدن تونل زیر این رود هزینه ای بسیار گزاف دارد آن هم فقط یک تونل!
حسین
۱۷:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۳
از نظر من هزینه ی زیادی داره و با این کار شکل و نظم طبیعت از بین می ره(حدود 20 تا 30 سال) و از لحاظ امنیتی و جفرافیایی اصلا برای کشور مفید نیست.
مجید
۱۶:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۳
طرخ خوبیه. باعث افزایش درآمد هم میشه.
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ان شالله وقتی دریاچه هامون نجات پیدا کرد و آزاد راه شمال تهران افتتاح شد نوبت این طرح عظیم است
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۳
واقعا اگه یکم یه کسی بیاد فک کنه میبینه نمیشه. آخه هزارتا اکوسیستم طبیعی هست که به درک اصلا اهمیت نداره بعد میدونین چه پولی میبره همه ایرانیا باید فقیر شن بمیرن تا این درست بشه . اصلا اینو کی گفته؟
omid
۱۵:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ما تو امور روزانمون موندیم چه رسد به این طرحها
رضا
۱۴:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
اتوبان تهران شمال از سال 73 در دست ساخته همین نزدیکی هاست جای دوری هم نریم ... هنوز که هنوز ه بعد از کلی رفت و آمد انواع پیمانکار ایرانی و چینی و ... به جای نرسیدیم ... سنگ بزرگ همیشه علامت نزدنه ... فقط خوش به سعادت شرکت های که قرارا از این راه درامد کسب کنند ....
حمید
۱۴:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۳
تا آنجا که من میدانم سطح دریای خزر28متر ازدریاهای آزاد پایینتر است وبا این اختلاف سطح این کار عملی نیست ودر ضمن غلظت نمک خلیج فارس خیلی بیشتر از دریای خزر است که ممکن است به اکوسیستم دریای خزر آسیب برسد
دریاچه ارومیه
۱۳:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
یکی هم به فکر دل شور زده من باشه!!!!!
یکی از این دانشمندان فعلآ مشکل دریاچه ارومیه رو حل کنه خوب بعد بیاد این طرح رو مطرح کنه تا ماهم یکم باور کنیم.