سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

آب یخ عملکرد کبد را مختل می‌کند

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: قطعاً توصیه می‌شود که در روزهای گرم سال به هیچ عنوان آب سرد و یا یخ مصرف نشود چراکه عملکرد دستگاه گوارش و کبد را مختل می‌کند و اثرات منفی و اختلالاتی را برای بدن به همراه خواهد داشت.

 سوسن خدام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، در خصوص مصرف مایعات در ایام تابستان به ویژه روزهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه افراد باید روزانه بین شش تا هشت لیوان آب مصرف کنند تا بتوانند از کمبود و یا از دست رفتن آب بدن در روزهای گرم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در تابستان میزان تعرق و دفع املاح بدن زیاد است و ممکن است در صورت عدم مصرف آب کافی صدمات بسیاری به بدن وارد شود، گفت: تنها مایعی که می‌تواند آب بدن را تأمین کند آب آشامیدنی است و نمی‌توان آب میوه و یا نوشابه را جایگزین آن کرد.

خدام با تأکید بر اینکه در این ایام مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه فراموش نشود، گفت: میوه‌ها و سبزیجات حاوی آب فراوانی هستند که به تدریج جذب می‌شود و با مصرف آنها می‌توان آب مورد نیاز بدن را تأمین کرد.

وی استفاده از میوه‌های فصل همچون هندوانه، خربزه و طالبی که حاوی آب فراوان هستند و مصرف نوشیدنی‌های مفیدی همچون شربت بیدمشک را توصیه کرد و گفت:

خدام بر کاهش مصرف چای، مواد کافئین‌دار و نوشابه در ایام ماه مبارک رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: مصرف چای باعث دفع آب بدن می‌شود به نحوی که با مصرف یک لیوان چای دو لیوان آب بدن دفع می‌شود و این امر قطعاً بدن را در ماه رمضان با کم‌آبی مواجه می‌کند، بهتر است که در این ایام مصرف چای به حداقل برسد و ترجیحاً کمرنگ صرف شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان عنوان کرد: مصرف غذاهای پر حجم و چرب و سرخ شده نیاز بدن به آب را افزایش می‌دهد و ضرورت دارد در این ایام از مصرف چنین غذاهایی اجتناب شود./س

برچسب ها: آب ، یخ ، کبد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.