سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

سنگ فیروزه شهربابک جزو سنگهای مرغوب تزئینی است

فرماندار شهربابک در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان اعلام کرد : برای ایجاد اشتغال باید در زمینه کارگاههای کوچک تولیدی و مشاغل زود بازده سرمایه گذاری شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، شریفی داشتن شغل مناسب را حق مردم دانست و افزود : ما مسئولان وظیفه داریم زمینه ایجاد محیط امن برای سرمایه گذار و اشتغال مردم را فراهم کنیم .

فرماندار شهربابک افزود : برای کمک به دولت باید از طریق بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار وارد شد تا بتوان تا حدی مشکل بیکاری افراد را کم کرد .

وی دغدغه ی اصلی خانواده ها را بیکاری اعلام کرد و خاطرنشان کرد : اگر همه دست به دست هم دهیم و زمینه را برای حضور بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری فراهم کنیم می توان معضل بیکاری که ریشه بسیاری از ناهنجاریهاست را برطرف کرد .

شریفی همچنین با بیان اینکه سنگ فیروزه شهربابک جزو سنگهای مرغوب تزئینی به شمار می رود خاطرنشان کرد : در زمینه فیروزه تراشی 54 تعاونی در شهرستان وجود دارد که اگر هر تعاونی حداقل 5 نفر را به کار گیرد می تواند 270 نفر را مشغول به کار کند .

فرماندار شهربابک اتحادیه فیروزه تراشان شهربابک را دومین اتحادیه بعد از نیشابور معرفی و خاطرنشان کرد : قرار است سود حاصل از فروش سنگ فیروزه صرف هزینه های بهداشت و درمان شهرستان شود .

وی افزود : مشاغلی مانند فیروزه تراشی و قلم زنیِ مس از جمله شغلهایی هستند که برای خانواده های بی سرپرست مناسبند .

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به نام گذاری امسال به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گفت : اگر در شهرستان یک مدیریت جهادی قوی وجود داشته باشد می توان تا پایان سال 94 مشکل بیکاری را حل کرد .

فتاحی با بیان اینکه بسیاری از طرح ها به خاطر موانع اداری حرکت کندی دارند و یا متوقف شده اند، تاکید کرد : باید موانعی که بر سر راه این طرح ها وجود دارد از پیش رو برداشته تا بسیاری از آنها سریع اجرا شوند .

وی خواستار استفاده از نیروهای بومی در شرکت های پیمانی و اقماری وابسته به مس شد و افزود : باید این شرکت ها را تقویت کرد تا از بیکاری افراد جلوگیری شود./ش/ن


برچسب ها: سنگ ، فیروزه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.