سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی برای مقابله با شبیخون فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی برای مقابله با شبیخون فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سید محمد فخری در جلسه شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: یکی از مباحث مهم و قابل بحث مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان، می‌تواند تلاش برای ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی به منظور مقابله با هجمه‌های فرهنگی غربی در جامعه باشد.

وی با اشاره به توجه و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به مولفه‌های فرهنگی در جامعه، گفت: در این راستا باید برای ارتقای سطح شاخصه‌های فرهنگی جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

این مسئول با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، رسیدگی به مسائل فرهنگی را از ضروریات کنونی جامعه یاد کرد و افزود: در این راستا متولیان امور فرهنگی رسالت سنگینی بر دوش دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های فرهنگی مورد توجه در این زمینه، ترویج سبک زندگی اسلامی در میان خانواده‌های ایرانی است.

وی، ترویج فرهنگ غربی در میان خانواده‌ها و الگوگیری از فرهنگ بیگانه را از معضلات اصلی خانواده‌های ایرانی یاد کرد و افزود: متاسفانه اکنون بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و اخلاقی فرزندان خود کم‌توجه شده‌اند.

فخری همین مسئله را سرچشمه بروز معضلات مختلف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: البته تصور می‌شود مربیان آموزشی و اولیای مدارس نیز در این زمینه بر رسالت راستین خود به نحو مناسبی عمل نکرده‌اند.

وی با توجه به قرارگیری در ماه مبارک رمضان و تشدید فعالیت تذهیبی مبلغان دینی، بر لزوم توجه به این مسئله در جلسات تذهیبی و اخلاقی روحانیون تأکید کرد و افزود: باید نقاط خلاء جامعه در زمینه مباحث فرهنگی شناسایی شده و مباحث ارائه شه را در این راستا تنظیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ترویج سبک زندگی اسلامی را از جمله مباحث بسیار مهم و قابل بحث در استان خواند و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم سبک زندگی غربی جایگزین سبک زندگی اسلامی شده و جوانان را از سمت ارزش‌های اسلامی دور گرداند/ش/ن.

برچسب ها: اسلامی ، تبلیغات ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.