سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر عراق در واشنگتن: برای مقابله با تروریست ها از ایران و روسیه کمک می‌گیریم

سفیر عراق در آمریکا تاکید کرد که بغداد نمی‌تواند بیش از حد منتظر کمک‌های نظامی واشنگتن در مقابله با داعش بماند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس؛ " لقمان فیلی" با بیان این مطلب تاکید کرد: ما البته نمی‌توانیم بیش از حد در انتظار کمک نظامی آمریکا بمانیم، به همین دلیل از کشورهای دیگر مانند ایران، روسیه و سوریه برای مبارزه با گروه‌های شورشی کمک می‌گیریم.

بر اساس این گزارش، "فیلی" در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: تاخیر آمریکا در ارسال کمک‌های نظامی باعث شده عراق به دنبال جذب کمک از جاهای دیگر باشد. از آمریکا می‌خواهیم حملات هوایی هدف‌دار را به عنوان یک گام بسیار مهم و حیاتی علیه شورشیان در نظر بگیرد. این در حالی است که دولت اوباما بر انجام حملات هوایی تاکید کرده است، اما تاکنون به طور منظم انجام نشده است.
وی در پایان افزود: زمان به نفع ما نیست و تاخیر بیشتر به سود تروریست‌ها خواهد بود. عراق درباره ایران بیشتر به دنبال دریافت کمک‌های توصیه‌ای است تا نظامی و همچنین درباره سوریه نیز بغداد به دنبال کمک این کشور در زمینه تامین امنیت و کنترل مرزهای میان دو کشور است. درباره روسیه نیز ما به دنبال کمک جنگنده‌ها و خلبان‌های روسی برای حمایت از نیروهای نظامی خود هستیم. مقابله با داعش مقامات نظامی عراق را وادار کرده هر نوع کمک موجود را در سریع‌ترین زمان ممکن بپذیرند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.