سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم جشن اول تموز روز ملی آشور برگزار شد/آشوریان وارث قدیمی‌ترین تمدن جهان

مراسم "جشن اول تموز "در محل انجمن آشوریان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران مراسم جشن اول "تموز" روز ملی آشور با حضور مقامات نظام و سفرای کشورهای مختلف همزمان با سایر نقاط جهان در ایران برگزار شد.  
 
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شهر ری و شمیرانات،‌ روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب تهران، کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران، علیرضا منادی سفیدان عضو هیات رئیسه مجلس، رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 
 آشوریان وارث قدیمی ترین تمدن جهانند

مشاور اتحادیه آشوریان گفت: آشوریان یکی از وارثان قدیمی ترین تمدن جهانند و گوشه‌ای از افتخارشان این است که تمدنشان بیش از 7 هزار سال بر تارک تاریخ می‌درخشد.

"هویک بهبو"  مشاور اتحادیه آشوری ها در روز ملی آشوب که در روز سه شنبه 10 تیر در محل انجمن آشوریان تهران برگزار شد با بیان این که آشوریان، وارثان و از قدیمی ترین تمدن جهان اند،گفت:ابداع خط، اختراع چرخ و تاسیس اولین بیمارستان و دانشگاه گوشه ای از افتخار این قوم است.  
 
وی ادامه داد: تمدن این قوم بیش از 7 هزار سال بر تارک تاریخ می درخشد آشوریان با گردآوری اقوام همجوار و تسلط سیاسی بر آن ها اولین شهرها و تمدن انسانی را پایه گذاری کردند.
 
وی افزود: به جرات انسان بربر 10 هزار سال پیش که به سرعت قبلیه ای زندگی می کرد با تدبیر رهبران آشوری فرهنگ زندگی شهری را به آدمیان آموخت.  
 
وی تاکید کرد: آشوریان نسبت به اقوام خودشان هزاران سال جلوتر بودند و نسبت به اقوام همزبان خود هدف دورتری داشتند.
 
مشاور اتحادیه آشوریان افزود: قوم آشور اهل مدارا و دوستی است البته با دوستانش رابطه صمیمی برپایه تدبیر دارد و بر دشمنان خود سختی می گیرد.
 
وی با بیان این که بابل پایتخت سیاسی آشوریان توسط پادشاه ایرانی کوروش فتح شد گفت: این قوم با صلح و مدارا و بدون خونریزی پس از فروپاشی اتحادیه بزرگ آشوری ها در کشورهای فعلی عراق، اردن، لبنان، ایران و سوریه باقی ماندند و به صورت مسالمت آمیز به حیات قومی و دینی خود ادامه دادند.  
 
هویک بهبو تاکید کرد: گمان نکنید رفتار آشوریان در عصر حاضر ناشی از ترس و وحشت بوده؛ ین نوع زندگی بیانگر این است که آشوریان نسبت به سایر اقوام خود جلوتر را می دیدند.
 
وی اضافه کرد: زندگی آشوریان با تعامل سایر اقوام به بیش از هزار سال برمی‌گردد و نمونه بارز آن این است که نه تنها تفکر آشوری از زمان خود جلوتر بوده بلکه همت و تلاش این زندگی آشوری می ‌واند به عنوان نمونه و الگو برای سایر کشورها باشد.  
 
وی ادامه داد: آشوری ها از ارائه خدمات به سایر ملل فروگذاری نکردند و در برابر ناملایمت‌های زمانه از جمله نسل کشی و قتل و غارت کوتاه نیامدند و خدمات بسیار زیادی را عرضه کردند و از جمله آن ها تاسیس دانشگاه جندی شاپور بود.
 
وی با اشاره به نسل‌کشی جنگ جهانی دوم و واقعه تلخ آن دوران گفت: جنایات اخیر در کشور سوریه و عراق ناشی از سیاست کثیف دولتمردانی است که به دنبال سلطه‌جویی هستند و در این راستا سلاح‌های دسته دوم خود را وارد عراق می‌کنند تا در اختیار گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره قرار بگیرد.  
 
وی اضافه کرد: ثمره این اقدامات جز قتل عام، چپاول ثروت چیز دیگری نیست.  
 
مشاور اتحادیه آشوریان خاطرنشان کرد: امروزه گروهک‌های تکفیری جهاد نکاح باز کردند تا به دختران تجاوز کنند و با حصر فیزیکی آشوریان سعی در تخریب آثار تاریخی آنان دارند و مغلطه ای درست کرده اند که هیچ کس نمی‌تواند از آن بیرون شود.  

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، جشن ، تموز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.