سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایت بسکتبال آسیا:

ساهاکیان از یک جنجگوی ساکت تا یک فوق ستاره

سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا در گزارش و مصاحبه ای به شرایط اوشین ساهاکیان بازیکن پست چهار تیم ملی ایران و تبدیل شدن وی به یک سوپراستار در بسکتبال قاره پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در گزارش سایت فیبا آسیا در مورد اوشین ساهاکیان آمده است: اوشین برای اولین بار در دوران طولانی مدت و موفقیت آمیز بسکتبال خود با تیم ملی ایران، بدون نیاز به اثبات چیزی به یک رقابت آسیایی می رود. این البته برای بازیکنی که همیشه جزئی از "انقلاب بسکتبال" ایران در آسیا از یک دهه قبل بوده، کمی عجیب است.

اما بازیکن 28 ساله ایران که مانند همیشه نقش پررنگی در موفقیت تیم ملی در قهرمانی سال قبل داشت و در تیم برتر جام نیز انتخاب شد از این موضوع ناراحت نیست و در مورد سوپراستار محسوب شدن در بازی های کاپ آسیا می گوید: وظیفه ام تنها انجام دادن کارهایی است که تیم از من انتظار دارد.

درس های ووهان را فراموش نمی کنیم

مسابقات کاپ آسیا به میزبانی ووهان چین برگزار می شود، جایی که تیم ملی ایران آخرین بار شکست در مسابقات آسیایی را در آن تجربه کرد. ایران در جام ملتهای 2011 به میزبانی ووهان شکستی را متحمل شد که هنوز هم خاطره آن در ذهن اوشین باقی است. بازیکن پست 4 تیم ملی اشاره می کند: بدون شک ما مسیری طولانی و رو به جلو را بعد از آن شکست طی کردیم اما درس هایی که از آن بازی ها یاد گرفتیم را هیچ وقت فراموش نمی کنیم.

ایران از آن زمان تمام بازی های آسیایی از جمله هفت مسابقه در کاپ آسیا 2012 و 9 دیدار پیاپی در جام ملت های 2013 را با برد پشت سر گذاشته است. اوشین با اشاره به جام جهانی 2014 اسپانیا که از 8 شهریور اغاز می شود، تاکید کرد: آیا ما در کاپ آسیا مدعی هستیم؟ شاید. اما قطعا در این تورنمنت به دنبال حفظ نوار برد خود هستیم. موضوع مهمتر هم برایمان این است که مثل یک تیم در کنار هم بازی کنیم. ما رقابت بسیار بزرگتری را بعد از این پیش روی خود داریم.

فصل گذشته برای بازیکن مهرام با توجه به مصدومیت پا و مدتی بیرون ماندن از رقابتها چندان خوب پیش نرفت اما اوشین حالا سلامتی خود را به دست آورده و می گوید: از پرشکان به خاطر بازگرداندن من به شرایط مناسب تشکر می کنم. ما مسیری طولانی را در پیش داریم و من هم آماده انجام هر چیری هستم که تیم به آن نیاز دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوشین ، ساهاکیان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.