سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

9 چیزی که باید در مورد مشتریان خود بدانید

هر نوع خدمات یا کالایی را که ارائه میدهید قطعا یکسری مصرف کننده دارد این مصرف کنندگان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از محصولات و کالاهای شما یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده می کنند. بنابراین این مصرف کنندگان و مشتریان برای تجارت ها مهم هستند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اینکه مصرف کنندگان چه نیازهایی دارند و شما چطور میتوانید با بهتر کردن محصولات و خدمات خود رضایت آن ها را بیشتر کنید بسیار مهم است.

روزانه تبلیغات زیادی در رادیو و تلویزیون، رسانه های اجتماعی، اینترنت، بنرها و کاتالوگ و... برای جذب مشتری بیشتر انجام می شود اما قبل از آن باید به چند نکته را در مورد مصرف کنندگان و مشتریانی که از کالا و خدمات شما استفاده می کنند توجه کنید.

1-مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند؟ اولین چیزی که باید در مورد مصرف کنندگان بدانید این است که مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند؟ مخصوصا اگر به طور مستقیم خدمات و کالاهایی را تولید و توزیع میکنید شناخت درست و دقیق مصرف کنندگان مهم است. از لحاظ سن، جنس، موقعیت اجتماعی و ... باید مشتریان خود را بشناسید.

اگر مصرف کننده و مشتریان شما یک تجارت یا یک شرکت است باید نوع آن شرکت و تجارت، بین المللی بودن یا نبودن و... را در مورد شرکتی که محصولات شما را خریداری میکند بدانی.

2-علایق و سلایق مصرف کنندگان چیست؟ این نکته ی خوبی است که با یک نظر سنجی مشتریان خود را بشناسید علایق و سلایق آنها را بدانید. مشتریان شما بیشتر به چه حرفه و کاری مشغول هستند؟ چه چیزی مورد علاقه آنها است و به چه چیزی در محصولات بیشتر اهمیت میدهند.

3-چرا مشتریان محصول شما را میخرند؟ دانستن اینکه چرا مشتریان محصول شما را می خرند و چرا برند شما را به عنوان یک برند خوب انتخاب کردند می تواند نقاط قوت و ضعف شما را بهتر از ارزیابی که خودتان از کار و عملکردتان دارید به شما نشان دهد.

اگر بدانید که چرا مشتریان فلان محصول را خریداری می کنند بهتر میتوانید نیاز آنها را درک کنید.

4-مشتریان اغلب زمان خاصی را برای خرید انتخاب می کنند شما باید بدانید که مثلا مشتریان فلان کالا را چه زمانی خریداری می کنند یا چه ساعاتی در روز را به خرید اختصاص می دهند در این صورت با دانستن ساعات اوج خرید می توانید برای بازاریابی بهتر از این فرصت استفاده کنید.

5-مشتریان اغلب از چه روش هایی برای خرید محصولات استفاده می کنند؟ برخی ترجیح میدهند که از فروشگاه های بزرگ برای خرید استفاده کنند برخی به خرید آنلاین تمایل بیشتری دارند چون مشغله ی زیادی دارند.

برخی دیگر ترجیح می دهند که خودشان برای خرید به فروشگاه بروند در این صورت روش خرید مشتریان به ارائه خدمات بهتر از سوی شما کمک میکند.

6-مشتریان معمولا چه مقدار برای خرید کالاها هزینه میکنند؟ کالایی که شما تولید و ارائه میکنید قیمتی مشخص دارد اما اینکه مشتریان بابت خرید محصولی چه مقدار هزینه پرداخت می کنند یا قیمتی که همه ی مشتریان بابت خرید فلان کالا پرداخت می کنند به قیمت گذاری مناسب که بتواند پاسخ گوی نیاز اکثریت مشتریان باشد کمک می کند.

7-چه چیزهایی میل مشتریان را به خرید بیشتر می کند و باعث می شود که آنها زا خرید لذت ببرند؟ تنوع در کالاها، رنگ آمیزی، بسته بندی خوب و خیلی از عوامل وجود دارند که باعث می شود مشتریان به سمت کالایی جذب شوند و اینها به شما کمک می کند تا در خدمات خود تنوع ایجاد کنید یا در تولید کالاها خلاقیت به خرج دهید.

8-انتظار مشتریان چیست؟ این مهمترین فاکتوری است که هر تولید کننده به آن نیاز دارد. سطح انتظار مشتریان شما از کالا، تحویل آن، ضمانت و امتیاز دهی و... بسیار مهم است.

اگر سطح انتظار مشتری را بدانید بهتر می توانید کالایی متناسب با نیاز آنها طراحی کنید.

9-نظر مشتریان را در مورد خود بپرسید اگر وب سایت دارید حتما نظر سنجی کنید نظر مشتریان به شما کمک می کند که بهتر از قبل باشید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.