سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرس تی وی:

زنان مسلمان انگليسی مهمترين قربانيان اسلام هراسی هستند

اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است زنان محجبه هدف آزار و اذیت قرار گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی  اسلام هراسی در انگلیس سبب شده است زنان محجبه هدف آزار و اذیت قرار گیرند. 

 از زمانی که یک سرباز انگلیسی در ماه مه 2013 به قتل رسید، زندگی برای مسلمانان این کشور دشوارتر شده است. تحقیقات نشان می دهد حملات با انگیزه های اسلام هراسی در انگلیس به شدت افزایش یافته است و بیش از نیمی از قربانیان این حملات زنان بوده اند. 

"دلاور حسین خان" از مسجد شرق لندن گفت زنان مسلمان بیشترین هدف اسلام هراسی هستند. در موارد مهاجمان حجاب زنان مسلمان را به زور برداشته اند. در مواردی وقتی زن مسلمانی از خیابان رد می شود، برخی از داخل خودرو به آن آب دهان می اندازند. چنین کارهایی بسیار تحقیرآمیز است و تاثیر روحی بدی دارد. 

یکی از گسترده ترین حملات اسلام ستیزانه علیه مسلمان در انگلیس در فضای مجازی است. متاسفانه مسلمانان اعتماد زیادی به پلیس ندارند و به همین علت بسیاری از این موارد را گزارش نمی کنند و همین خودش یکی از علل افزایش اسلام ستیزی است. یک ششم قربانیان ترجیح می دهند این موارد را به پلیس گزارش نکنند. 

بین ماه مه دوهزار و سیزده تا فوریه دوهزار و چهارده، هفتصد و سی و چهار مورد اذیت مسلمانان گزارش شد که بیست درصد افزایش داشته است. 

حسین خان گفت این آمارها نشان دهنده چیزی است که در انگلیس جریان دارد گرچه آمار واقعی بیشتر از این است. به ویژه پس از قتل سرباز انگلیسی در سال گذشته، اسلام ستیزی افزایش چشمگیری داشته است و به مساجد زیادی حمله شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.