سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

حضور ناوگان ایرانی در ترانزیت و صادرات کالا پررنگ شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان گفت: حدود 2 هزار دستگاه ناوگان خارجی وظیفه حمل سالانه کالا از مرزهای استان را بر عهده دارند.که این مسئله حضور ناوگان ایرانی را کمرنگ می کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،علی خانقائی در نخستین نشست هم اندیشی صنوف بخش حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان در بخش کالا، از نظام‌مند کردن صدور مجوز تردد به ناوگان خارجی خبر داد و افزود: حدود 2 هزار دستگاه ناوگان خارجی زیرپوشش و طرف قرارداد با شرکتهای حمل و نقل بینالمللی استان و خارج از استان بخشی از وظیفه حمل سالانه حدود 2 میلیون تن کالای جادهای ترانزیتی و صادراتی را از مرزهای استان بر عهده دارند که بیشتر از نیاز این بخش بوده و حضور ناوگان ایرانی را در این رقابت کاهش میدهد.

وی ظرفیت ناوگان حمل و نقل ایران را در مقایسه با کشورهای افغانستان و پاکستان مناسب توصیف کرد وادامه داد: در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﺑﺎزﺳﺎزی ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ در برنامهریزی مسئولان دیده شود میتواند ﺑﺎﻋﺚ اﯾﺠﺎد ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺟﺪﯾﺪ، اﺷﺘﻐﺎل‌زاﯾﯽ، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری و ﺗﻮﻟﯿﺪ شود.

خانقایی داشتن یک ناوگان حمل و نقل قوی را عامل مهمی در بهبود وضعیت صادرات و ترانزیت کشور خواند و تصریح کرد : حضور ناوگان خارجی متناسب با نیازها در حمل و نقل کشور، به کاهش هزینههای حمل و نقل، بهبود کیفیت خدمات و به افزایش رقابت در این حوزه کمک خواهد کرد

  انتهای پیام //س

.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.