سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارک جدید افشا شده توسط اسنودن ثابت می‌کنند:

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از "اتحادیه اروپا" و "صندوق بین‌المللی پول"

بنا بر مدارک جدید فاش شده توسط ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا سازمان‌های بزرگ جهان از جمله "اتحادیه اروپا" و "صندوق بین‌المللی پول" جاسوسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از واشنگتن‌پست، مدارک جدیدی که توسط ادوارد اسنودن منتشر شده‌اند نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا سازمان‌های بزرگ جهان از جمله  "اتحادیه اروپا" و "صندوق بین‌المللی پول" جاسوسی می‌کند.

این مدارک ثابت می‌کنند آژانس امنیت ملی آمریکا از همه کشورهای جهان به جز 4 کشور جاسوسی می‌کند. این 4 کشور که شامل انگلیس، کانادا، نیوزیلند، و استرالیا هستند، با آمریکا گروهی موسوم به "پنج چشم" را تشکیل می‌دهند. یکی از مدارک فوق محرمانه‌ای که توسط اسنودن منتشر شده یک مجوز رسمی است که "دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا" در سال 2010  برای جاسوسی یا به اصطلاح "برنامه‌های نظارتی" این آژانس در کشورهای مختلف جهان صادر کرده است. 

گفته می‌شود این مجوز به سازمان امنیت ملی آمریکا اجازه می‌دهد روابط مختلف تعداد زیادی از مراکز و موسسات مهم جهان را تحت نظارت قرار دهد. تعدادی از سازمان‌هایی که مشمول این فعالیت‌های جاسوسی بوده‌اند شامل "اتحادیه اروپا"، "سازمان انرژی اتمی"، و "صندوق بین‌المللی پول" هستند. این مدارک منتشر شده اثبات می‌کنند فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی بسیار گسترده‌تر از آنچه که تاکنون به نظر می‌رسید، است.




انتهای پیام/
برچسب ها: آژانس ، امنیت ، ملی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.