سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بهره‌برداری از بزرگترین دستگاه صوتی کشور در حرم مطهر رضوی

معاون نوسازی تاسیسات سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) گفت: به زودی یکی از بزرگ ترین و به روز ترین دستگاه های صوتی دیجیتال در ایران در صحن جامع رضوی حرم حضرت رضا(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس داوود فیروزدر گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: پس از دستور تولیت عظمای آستان قدس رضوی، مبنی بر اهمیت بخشیدن به دستگاه های صوت حرم رضوی، کارگروهی برای بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در خصوص به روز و مطلوب کردن دستگاه های صوتی حرم رضوی تشکیل شد.

وی بیان داشت: پس از مطالعات و بررسی‌‌های صورت گرفته به این جمع بندی رسیدیم که دستگاه صوتی جامع حرم مطهر را با در نظر گرفتن آخرین استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا همگام نماییم.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح تمامی صحن‌ها و ابنیه بارگاه ثامن الحجج(ع) برای افزایش کیفیت برگزاری مراسم و رضایتمندی بیشتر زائرین محترم، به یکی از پیشرفته ترین دستگاه ‌های صوتی حال حاضر دنیا مجهز خواهد شد.

مهندس فیروز گفت: عملیات نصب تجهیزات از سال 92 آغاز شده و ابراز امیدواری کرد که تا چند ماه آینده این دستگاه صوتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون نوسازی تاسیسات سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) در خصوص ویژگی‌های دستگاه های صوتی دیجیتالی که در حرم مطهر در حال نصب و راه‌اندازی است، توضیح داد: این دستگاه های صوتی صدای مراسم، سخنرانان و مداحان را به طور یکنواخت در تمامی فضا پخش می‌کند؛ به عبارتی افرادی که در صفوف اول، میانی یا آخر نشسته‌اند همگی حجم صوت را یکسان می‌شنوند.

او دومین ویژگی این دستگاه ‌ها را کنترل دقیق بر SPL و Beem صدا دانست و همچنین با توجه به تکنولوژی استفاده از تجهیزات وایرلس، از داخل صحن و حتی ما بین جمعیت را از ویژگی‌های آن اعلام کرد.

مهندس فیروز در پایان تاکید کرد: در ابنیه حرم مطهر که در آن تزیین های آینه‌کاری و کاشی ‌کاری فراوانی به کار رفته و به لحاظ آكوستيكي شرایط ویژه‌ای را دارد، عدم برگشت و پژواک صدا دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد؛ که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: دستگاه ، صوت ، حرم ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.