سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات بانک‌ها به طرح‌های کشاورزی و صنعتی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بانک‌ها بر اساس تقسیم بندی بودجه موظف شده اند ۱۰ درصد از اعتبارات خود را به طرح های کشاورزی و صنعتی اختصاص دهند و بر اساس تقسیم بندی صندوق توسعه سهم هر استان و بانک مشخص شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگانران اراک ، محمدحسین مقیمی در جلسه ابلاغ تسهیلات صنوق توسعه ملی با اشاره به طرح های مورد بررسی اظهار کرد: این جلسه در زمینه طرح های ریالی و طرح های ارزی است که بیشتر مباحث در باره طرح های ریالی بود.

وی افزود: بانک ها بر اساس تقسیم بندی بودجه موظف شده اند 10 درصد از اعتبارات خود را به طرح های کشاورزی و صنعتی اختصاص دهند و بر اساس تقسیم بندی صندوق توسعه سهم هر استان و بانک مشخص شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هر بانک در استان موظف است طرح هایی که به دست وی رسیده و می رسد را هرچه سریعتر تکمیل و به صندوق توسعه ملی بفرستد تا در صورت امکان بتواند سهم بیشتری جذب کند.

وی با اشاره به بانک هایی که طرح های تسهیلاتی در رابطه با بخش کشاورزی را در دست دارند باید اولویت را طرح هایی قرار دهند که مربوط به سال گذشته است.

مقیمی افزود: طرح های ایجادی در اولویت انتخاب قرار دارند و سهمی از تسهیلات برای متقاضیان سرمایه در گردش در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در رابطه با طرح های بخش صنعت و معدن نیز طرح هایی در اولویت باشند که از سال قبل مطرح شده اند و در صورت تایید مجدد به صندوق توسعه معرفی شوند.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح های گردشگری گفت: این طرح در درون بخش صنعت گنجانده شده و بانک ها خود به صورت داوطلبانه آمادگی خود را برای پشتیبانی از این گونه طرح ها اعلام کنند.

وی افزود: در مورد تسهیلات ارزی طرح ها نیز باید گفت که این گونه طرح ها ابتدا باید به کارگروه برود اما آن طرح هایی که قبلا به کار گروه رفته و مسدودی نگرفته مجدد به بان مراجعه شود تا بانک آنها را پیگیری کند.

مقیمی تصریح کرد: در مورد طرح های ارزی محدودیت تسهیلاتی وجود ندارد به شرطی که طرح ها از سوی استان ها در کمترین زمان ممکن به صندوق توسعه معرفی شوند.

وی با اشاره به صنعتی بودن استان تصریح کرد: درست نیست استان مرکزی که صبغه صنعتی و کشاورزی بودن را دارد نتواند سهم خوبی از تسهیلات صندوق توسعه دریافت کند و بانک ها باید در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار بندند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.