سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سارکوزی بازداشت شد

"نیکولا سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه در رابطه با پرونده تخلفات مالی و اداری بازداشت شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی پرس تی وی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در رابطه با پرونده تخلفات مالی و اداری بازداشت شد. 

سارکوزی بامداد امروز سه شنبه برای پاره ای توضیحات  مربوط به پرونده قضایی سوء استفاده از قدرت به اداره پلیس قضایی نانتر مراجعه کرده بود که بازداشت شد.

محققان بخش مبارزه با فساد  پلیس قضایی قرار است برای ساعاتی که ممکن است تا 24 ساعت نیز طول بکشد از نیکلا سارکوزی بازجویی کنند.

این احتمال نیز وجود دارد که زمان بازجویی تمدید شود. برای نخستین بار است که یک رئیس جمهور سابق فرانسه بازداشت می شود.

بازداشت سارکوزی در حالی رخ داده است که پیش بینی می شد سارکوزی با تلاش برای به دست آوردن رهبری حزب راست گرای اتحاد برای جنبش مردمی ،  او ام پ ، به عرصه سیاست بازگردد.

سارکوزی بامداد امروز پیش از ساعت هشت به وقت محلی با خودرویی سیاه رنگ با شیشی های تیره به مقر اداره مرکزی پلیس قضایی در نانتر در حومه پاریس حاضر شد.

"تی یری هرزوگ "وکیل وی نیز از دیروز دوشنبه در بازداشت به سر می برد. دو قاضی بلندپایه دادسرای عمومی دیوان کشور به نام های ژیلبر آزیبر و پاتریک ساسوس نیز از دیروز در بازداشت به سر می برند.

بازجویان در جستجوی پاسخی برای این پرسش هستند که آیا رئیس جمهور سابق فرانسه با حمایت وکیلش هرزوگ کوشیده است به اطلاعاتی از یک قاضی بلندپایه درباره یک پرونده قضایی در قبال وعده یک شغل برجسته به وی دست یابد  یا خیر.

بازجویان در چارچوب تحقیق قضایی که 26 فوریه آغاز شده است به علاوه می خواهند بدانند آیا سارکوزی به طور غیر قانونی از این که تحت شنود قرار دارد آگاه بوده است یا خیر.

این اقدام که برای یک رئیس جمهور سابق چشمگیر به حساب می آید در ماه سپتامبر و در چارچوب تحقیقی دیگر صورت گرفت که مربوط به اتهام تامین هزینه مالی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 فرانسه از سوی لیبی تحت فرمان معمر قذافی است. در آن سال سارکوزی رئیس جمهور فرانسه شد.



انتهای پیام/
برچسب ها: بازداشت ، سارکوزی ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.