سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صهیونیست‌ها به دنبال تشکیل " اسرائل دوم" در منطقه! / آیا نفت کرکوک جنگ بین کردستان عراق و ترکیه را به راه خواهد انداخت؟

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به محدود بودن نفت کرکوک و تلاش‌های ترکیه که قصد دارد این منطقه را به تصرف خود درآورد، دور از تصور نیست جنگ بعدی در بحث کرکوک بین کردستان عراق و ترکیه باشد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به دنبال تشکیل  "اسرائیل دوم" در مثلث بین سوریه، عراق و ترکیه هستند اظهار داشت: آنها در کردستان عراق سال‌ها است این هدف را با ایجاد دستگاه‌های جاسوسی و خرید دنبال می کنند.
 
وی ادامه داد: تعداد زیادی از مردم کردستان همواره خواهان وحدت با دولت مرکزی عراق بودند و با توجه به سابقه دوستی ایران و کردستان عراق تشکیل "اسرائیل دوم" امری بعید است.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: رزیم صهیونیستی به دنبال این است که با تضعیف عراق و کشورهای اسلامی امنیت خود را تضمین کند.
 
کعانی‌مقدم با اشاره به  بحث نفت کرکوک بیان کرد: با توجه به اتفاقات داخلی عراق و جریان بارزانی که کردستان عراق را در تصرف خودش درآورده، می‌توان موضوع فروش نفت کرکوک را در مسیر منافع کردستان تبیین کرد.
 
وی در پایان خطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن نفت کرکوک ادعاهای ترکیه که تلاش دارد این منطقه را در تصرف خود درآورد در نتیجه به دور از تصور نیست که جنگ بعدی در بحث کرکوک بین کردستان عراق و ترکیه باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، کشور ، تکفیری ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.