سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شما هم در خواب راه می روید؟

هر عاملی که میزان خواب سنگین را افزایش دهد احتمال بروز راه رفتن در خواب را بیشتر می‌کند.

خسرو صادق نیت فلوشیپ و متخصص اختلال خواب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص علت حرف زدن و راه رفتن در خواب اظهار داشت: محرومیت از خواب یکی از عوامل زمینه ساز شایع این عارضه است.

وی افزود: به طور معمول در ساعات خواب رویاهایی را می بینیم اما بدن ما در مقابل این رویاها عکس العمل‌هایی را نشان نمی‌دهد و سیستم بدن در هنگام خواب به گونه‌ای تنظیم شده که عضلات بدن در حالت غیر فعال قرار می‌گیرد، در حالی که مغز در حال فعالیت است و رویاها را تجربه می‌کند و این در حالی است که در بعضی موارد بدن نسبت به این رویاها واکنش نشان می دهد.

این متخصص با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در کودکان رایج تر است افزود: صحبت کردن، راه رفتن از علائم این اختلال است که با افزایش سن کاهش می یابد و به سمت بهبودی می رود.

وی گفت: در کودکان استرس‌های طی روز و فعالیت بدنی سنگین می‌تواند احتمال بروز این عارضه را افزایش دهد .

صادق نیت در مورد درمان این بیماری عنوان کرد: رعایت بهداشت خواب، کاهش استرس، عدم محرومیت از خواب و محدود کردن فعالیتهای هیجانی طی روز که باعث خستگی فرد می‌شود، خودداری شود.

وی در پایان با اشاره به جنبه‌ی ارثی بودن این بیماری گفت: هر عاملی که میزان خواب سنگین را افزایش دهد احتمال بروز این بیماری را بیشتر می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.