سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقیانوس‌هایی که در اعماق زمین هستند

لایه‌های صخره‌ای که صدها مایل پایین تر از سطح زمین هستند، مقادیر زیادی آب را درون خود نگه می دارند که نظریه‌های جدید در مورد شکل گیری سیارات را پیش روی محققان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ لایه‌های صخره‌ای که صدها مایل پایین‌تر از سطح زمین هستند، مقادیر زیادی آب را درون خود نگه می‌دارند که نظریه‌های جدید در مورد شکل گیری سیارات را پیش روی محققان قرار می‌دهد.

دانشمندان پس از چندین سال تحقیق دریافتند که ممکن است مخازن عظیم آب بر اعماق زمین وجود داشته باشد. 

به اعتقاد آنها حجم این آب که صدها مایل پایین تر از پوسته کره زمین محبوس شده است، تقریبا سه برابر حجم آب تمام اقیانوس‌ها و دریاهای روی زمین است.

محققان اذعان دارند ماده‌ای معدنی به نام ring woodiet در اعماق 660 کیلومتری(400 مایل) این مقدار عظیم آب را در خود حبس کرده است.

گفتنی است؛ دانشمندان با این یافته جدید خود مدل تازه‌ای را در مورد منشا پیدایش آب در سیاره‌ای مثل زمین پیشنهاد می کنند.

آنها در این مدل و نظریه می‌گویند آب سیاره‌ای مثل زمین در درون آن نشات می‌گیرد و به سبب فعالیت‌های زمین شناسی به سطح سیاره می‌آیند، نظریه‌هایی رایج قبلی، منشا آب سیاراتی مثل زمین را برخورد ستاره‌های دنبال دار یخی می‌دانند.

این دانشمندان می‌گویند، فعالیتهای زمین‌شناسی که در سطح زمین رخ می‌دهد همانند زلزله، آتش فشان توضیحی است بر فعالیتهای درون اعماق زمین که به دور از چشمان ما رخ می‌دهد آنها می‌گویند ممکن است آب در ناحیه‌ای از گوشته زمین باشد که به عنوان منطقه گذر شناخته می‌شود و مواد معدنی محبوس کننده آب یعنی ring woodiet  همانند اسفنج عمل می‌کند که به خاطر ساختار بلوری که دارند سبب جذب هیدروژن و حبس آب می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.