سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

صادرات ۱۰۸ میلیون دلار مواد غیرنفتی در مازندران

مدیر کل گمرکات مازندران گفت: صادرات غیر نفتی استان، در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۱۰۸ میلیون و ۹۶۷ هزار دلار رسید.

ابوالقاسم یوسفی نژاد درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران در سه ماهه سال 93 به ترتیب ارزش دلاری فرآورده های لبنی با 45 درصد، سیمان با 19 درصد سهم از کل ارزش صادرات، سایر کالاهای صنعتی با 11 درصد، لوله و پروفیل 8 درصد و کنسانتره و سایر مواد غذایی با 4 درصد از سهم کل صادرات را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: عمده صادرات گمرکات مازندران در بهار 93 به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، روسیه، آذربایجان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی نیز تاجیکستان بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران افزود: اقلام عمده وارداتی در سه ماهه سال 93، به گمرکات مازندران در این مدت به ترتیب شامل ذرت به ارزش 122 میلیون و 877 هزار دلار و سهم ارزشی 42 درصد، آهن آلات به ارزش بیش از 47 میلیون و 507 هزار دلار و سهم ارزشی 16 درصد، گندم به ارزش بیش از 42 میلیون دلار و سهم ارزشی 15 درصد، ماشین آلات با 14 میلیون و 766 هزار دلار و سهم ارزشی 5 درصد و جو به ارزش 11 میلیون و 632 هزار دلار و سهم ارزشی 4 درصد از کل واردات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: عمده واردات گمرکات مازندران به ترتیب از کشورهای امارات، فدراسیون روسیه، ترکیه، چین و پنجمین کشور عمده وارد کننده به گمرکات استان مازندران کشور قزاقستان بوده است.

یوسفی نژاد افزود: در این مدت از طریق گمرکات مازندران، 10 هزار و 820 تن انواع کالا، شامل ماشین آلات و ورق آهن به ارزش 17 میلیون و 714 هزار دلار به مقصد پاکستان، عراق، افغانستان و امارات ترانزیت خارجی شد.

وی بیان کرد: درآمد گمرکات مازندران، در سه ماه نخست سال 93 به 404 میلیارد و 613 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد را نشان می دهد./س

برچسب ها: صادرات ، مازندران ، مواد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.