سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیوید کامرون: انگليس می تواند با يونکر همکاری کند

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور می تواند با "ژان کلود یونکر" نامزد ریاست کمیسیون اروپا همکاری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد این کشور می تواند با "ژان کلود یونکر" نامزد ریاست کمیسیون اروپا همکاری کند. 

"دیوید کامرون" در پی آنکه نتوانست در اجلاس روز جمعه اتحادیه اروپا از معرفی ژان کلود یونکر برای تصدی ریاست کمیسیون اروپا جلوگیری کند هشدار داد این اقدام اشتباهی جدی است که امکان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را دشوارتر خواهد کرد. 

کامرون اعلام کرد در آستانه همه پرسی درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تا پایان سال 2017 میلادی ، اصلاح اتحادیه ای که نیاز به تغییرات دارد دشوارتر خواهد بود. 

این اظهارات در حالی مطرح شد که کامرون در مقاله ای که امروز دوشنبه به نقل از وی در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد لحن مصالحه جویانه تری در پیش گرفت و اعلام کرد: " ما می توانیم با یونکر همکاری کنیم. اگر در برخی موارد اختلاف نظر وجود داشته باشد در زمینه های دیگر می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم. "

کامرون در واکنش به انتقادها از راهبردی که شکست انگلیس را در اجلاس اتحادیه اروپا به دنبال داشت افزود انگلیس متحدان اندکی در اروپا ندارد و شیوه های وی منطقی است. 

وی در عین حال اعلام کرد نامزدی یونکر تلاش های انگلیس را برای گفتگوهای مجدد درباره مناسبات انگلیس و اتحادیه اروپا دشوارتر خواهد کرد. 

در نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد 47 درصد اعلام کردند در صورت برگزاری همه پرسی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای خواهند داد. 

این در حالی است که 39 درصد با ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا اعلام موافقت کردند.

نخست وزیر انگلیس همچنین امروز در جمع نمایندگان مجلس عوام این کشور گفت که در نشست بعدی که 25 تیر ماه برگزار می شود، اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه بررسی خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.