سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش مزارع خودداری کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: سوزاندن کاه و کلش در مزارع به ضرر کشاورزان است و باید به شدت از این کار خودداری کنند.

دلاور حیدرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به سوزاندن کاه و کلش در مزارع گندم، برنج و سایر محصولات زراعی توسط برخی از کشاورزان افزود : این امر بسیاری از فون‌های مفید در خاک را از بین برده و ساختار خاک را دچار آسیب می‌کند.

وی ادامه داد: ریزمغذی‌های موجود در خاک در اثر سوزاندن آسیب می‌بینند و سبب نامطلوب شدن عناصر غذایی موجود در خاک می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: برخی از کشاورزان فکر می‌کنند سوزاندن کاه و کلش به نفع آنان است در صورتی که به ضرر آنان بوده و سبب توسعه آفات می‌شود و باید از این کار به شدت خودداری کنند.

حیدرپور خاطرنشان کرد: سوزاندن کاه و کلش در مزارع نیاز کودی زمین را بیشتر کرده و عناصر موجود در خاک را دچار اختلال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آفاتی از جمله ملخ‌ها، گفت: ملخ‌ها هر ساله از شمال مازندران و جنوب استان‌های تهران و سمنان یعنی کوه‌های البرز حرکت را به سمت مازندران شروع می‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران یادآور شد: مناطق بالادست از جمله نکا، بهشهر، گلوگاه، آمل و سوادکوه همه ساله کانون کوبی انجام می‌شود تا از توسعه ملخ‌ها به سمت دشت‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 حمله ملخ‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است، گفت: کشاورزان در صورت مشاهده ملخ‌ها به صورت انبوه هر چه سریع‌تر به مراکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع دهند./س

برچسب ها: کشاورز ، مزارع ، سوزاندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.