به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نامدار عبدالهیان گفت : مهمترین مشکل در شروع به کار در آموزش و پرورش استثنایی بررسی و حل 40 چالش این حوزه بود.
وی در ادامه افزود: بحث احیای سختی کار و سنوات ارفاقی معلمان آموزش و پرورش استثنایی که در قانون خدمات کشوری حذف شده بود از موارد پیگیری این دوره از مسئولیت اینجانب بوده است.
عبدالهیان با اشاره به عدالت آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: با توسعه کمی و کیفی مدارس کاردانش و هنرستان و مراکز یادگیری در مدارس ابتدایی توانستیم بخش بزرگی از نیازهای دانش آموزان را مرتفع کنیم.
وی در خصوص دانش افزایی معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی، خاطر نشان کرد : برای افزایش توانمندسازی معلمان 31 دوره آموزش ضمن خدمت برگزار کردیم که در آن آموزش خاص برای والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در نظر گرفته شد.
عبدالهیان بااشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی نهادی تخصصی است، گفت: به طور مثال در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان با نیاز ویژه بازتوانی این عزیزان مورد نظر است.
وی تعداد مدارس هوشمند در آموزش و پرورش استثنایی را بیشتر از مدارس سمپاد عنوان و اظهار داشت: برای کمک بیشتر به دانش آموزان با نیازهای ویژه به ازای هر 4 دانش آموز یک معلم در نظر گرفته شده است.
انتهایپیام/