سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 درصد کالای بازار "افغانستان" از خراسان جنوبی صادر می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به رغم اینکه در خراسان جنوبی زیر ساخت های مناسب صادراتی وجود ندارد در حال حاضر 30 درصد کالای بازار افغانستان از خراسان جنوبی صادر می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا بعد از ظهر پنچ شنبه در مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان بخش تولید استان اظهار کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی سهمیه بندی نیست که هرچه استان بیشتر سرمایه گذار جذب کند بیشتر می تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند.

وی با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه‌هایی بین صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در کشور منعقد شده است، اظهار کرد: دراین تفاهم‌نامه نرخ بهره وری، چگونگی مراجعه و استفاده از این تسهیلات مشخص شده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر هفت هزار و 81 نفر در بخش معادن استان فعالیت می‌کنند که هم اکنون ذخیره معدنی استان بیش ازهشت میلیون تن است که تا کنون در راستای فراوری این مواد معدنی اقدمات مناسبی انجام شده است و سازمان صنعت و معدن از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.

وی به مشکلات فرش استان اشاره کرد و عنوان کرد: طی سالهای گذشته فرش استان دچار مشکلاتی شده است که باید در این رابطه تلاش کنیم که فرش استان جایگاه قبلی خود را در کشور های خارجی به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 700 میلیون دلار صادرات به کشور افغانستان داشته ایم، عنوان کرد: در حال حاضر 30 درصد کالاهای مصرفی کشور افغانستان توسط خراسان جنوبی تامین می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: هم اکنون بیش از دوهزارنفر در واحد های فراوری کاشی و سرامیک استان مشغول فعالیت هستند که ما به دنبال راه اندازی صنایع تبدیلی مواد معدنی دراستان هستم که مواد معدن ما خام فروشی نشوند.

/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.