سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی بیان شد

حبیب آیت اللهی: اسماءالحسنی شعار نیست

حبیب آیت اللهی هنرمند برجسته نقاشی کشورمان در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی گفت: اسماءالحسنی شعار نیست.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی امشب با حضور حبیب آیت اللهی، مسعود نجابتی، علی وزیریان و جمعی از هنرمندان جوان در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.



در این مراسم حبیب آیت اللهی هنرمند برجسته نقاشی کشورمان گفت: در خارج از ایران بودم که علی وزیریان از من خواست تا در افتتاحیه سخنرانی کنم و چون سابقه دوستی ما از دانشکده هنرهای زیبا تا کنون ادامه دارد پذیرفتم.

وی افزود: دوست ندارم در سخنرانی هایی که جنبه شعاری دارد شرکت کنم اما این افتتاحیه و در حقیقت اسماءالحسنی شعار نیست.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: اسماءالحسنی به معنای آن است که خدا فقط نام  نیکو دارد و نام بد ندارد، یعنی اسما غیرالحسنی وجود ندارد.

وی بیان کرد: بنابراین هر اسم زیبایی اسم خداست و پیامبر اکرم (ص) فرموده است: "خدا زیباست و زیبایی ها را دوست دارد." پس هر زیبایی به خدا برمی گردد.

آیت اللهی در ادامه درباره وجود 1001 اسم برای خداوند نیز گفت: اینکه گفته می شود 1001 اسم برای خدا وجود دارد فقط یک دکان است.

وی همچنین اظهار داشت: برداشت من از رحل اسماءالحسنی این است، که اسم های آورده شده ، اسامی است که تمام آنچه آفریده شده از خداوند نشأت می گیرد بنابراین اینکه می گوییم از خداییم و به سوی خدا باز می گردیم یعنی اینکه همه ما وجودمان از خداست پس به سوی خدا باز می گردیم یعنی به همان واجب الوجوب برمی گردیم.

*همه آفرینش و هستی با الف آغاز می شود

این هنرمند نقاش در خصوص برداشت خود از شعر نظامی که گفته است "از نقطه نخستین حرکتی آمد که الف بود"  اظهار داشت: همه چیز از الف شروع می شود الف اول الف الله می شود، که نور آسمان و زمین است و خدا الف دیگری به نام احمد می آفریند و الف بعدی که افلاک و بعد ارض و آدم و بالاخره الف پنجم که در آن تمام این واژه نهفته است.

آیت اللهی تصریح کرد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و البته دوست دارد اثر این نعمت را ببیند اما برخی این قسمت دوم یعنی دیدن اثر نعمت را نمی گویند چون به نفع آنها نیست.
 
وی بیان کرد: امیدوارم همه پیروان اسماء خداوند باشیم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان دهمین دوره نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی تقدیر شد که به ترتیب رضا اسعدی مهربانی، سپیده قنبری و احمد عزیزپور به عنوان نفرات اول تا سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است دهمین نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی تا 21 تیر ماه در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.


انتهای پیام/رس 

برچسب ها: نمایشگاه ، شهناز ، تکفیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.