سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از سه هزارمعلول افغان تحت پوشش طرح مبتنی برجامعه بهزیستی قرار گرفتند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از سه هزار و 100 معلول افغان تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه این سازمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر افزود: از سال 2007 میلادی تاکنون تفاهم نامه ای سه جانبه به صورت سالانه با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی منعقد شده که از شناسایی تا ارائه خدمات تخصصی به افاغنه جزء وظایف بهزیستی قرار گرفت.

وی خدمات سازمان بهزیستی به اتباع خارجی را گسترده دانست و گفت:تاکنون با توجه به اجرای طرح مبتنی بر جامعه در هشت استان خراسان رضوی، یزد، کرمان، قم، فارس، تهران، اصفهان و سیستان و بلوچستان این تعداد افغان تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در سال جاری در سه استان خراسان رضوی، یزد و کرمان انجام می گیرد، تصریح کرد:معلولان افاغنه در این طرح خدماتی شامل تشخیص نوع و شدت معلولیت، آموزش های توانبخشی، ارجاع به خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی و گفتار درمانی )، ارجاع تشخیص درمانی، ارائه وسائل کمک توانبخشی و مناسب سازی منازل دریافت می کنند.

سخنگویی یادآور شد: خارج از این تفاهم نامه سازمان بهزیستی خدمات تخصصی و حمایتی خود را به اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی ارائه کرده است که در سال جاری مقرر شده تا 300 معلول تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار بگیرند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال 760 تبعه افغانستانی تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.توانبخشی مبتنی بر جامعه که از آن به عنوان انقلابی در توانبخشی معلولین یاد می کنند عبارت از راهبرد توسعه اجتماعی برای بازتوانی برابرسازی فرصتها و یکپارچه سازی اجتماعی برای تمامی افراد معلول است.

وی خاطرنشان شد:CBR از طریق تلاشهای مشترک افراد معلول ، خانواده ها، جامعه و خدمات بهداشتی ، آموزشی، حرفه ای و اجتماعی تحقق می یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معلول ، پوشش ، افغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.