سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاطره سازترین ورزشگاه در تاریخ جام‌جهانی +عکس

ورزشگاه آزتكا (Estadio Azteca) یا آزتک ميزبان بازی افتتاحيه جام‌جهانی 1970 مكزيک، بين شوروی و مكزيک بود و البته آغازگر این عصر جدید در فوتبال هم میتوان آن را نامید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  ورزشگاه ها در تاریخ جام جهانی بیشترین نقش را داشته اند. هر ورزشگاه خاطراتی از فینال ها یا بازی های خاطره انگیز را به همراه دارد. از ورزشگاه مارکانا تا آزتکا همگی بهترین و خاطره سازترین ورزشگاه های جام جهانی هستند.
 
در این میان نقش ورزشگاه آزتکا را نباید نادیده بگیریم که میزبان بازی افتتاحیه در جام جهانی 1970 مکزیک بوده است. ورزشگاه آزتكا (Estadio Azteca) یا آزتک ميزبان بازی افتتاحيه جام‌جهانی 1970 مكزيک، بين شوروی و مكزيک بود و البته آغازگر این عصر جدید در فوتبال هم میتوان آن را نامید.



این ورزشگاه تنها استادیومی است که میزبان دو فینال جام جهانی بوده است: دیدار برزیل - ایتالیا در فینال 1970 و دیدار آرژانتین - آلمان غربی در فینال 1986.

یک دیدار تاریخی دیگر نیز در این ورزشگاه انجام شده است: دیدار آرژانتین و انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 که مارادونا 2 گل تاریخی و معروف خودش را در این دیدار به ثمر رساند. همچنین دیدار آلمان غربی و ایتالیا در نیمه نهایی جام جهانی 1970 نیز که به بازی قرن معروف شد در این ورزشگاه برگزار شد و پس از آن یادبودی ساخته شد.

جام ژول ریمه که نامش را از بنیانگذار جام‌جهانی گرفته تا سال 1970 تندیس جام جهانی بود و از آن پس شکل و نامش تغییر كرد، یعنی آخرین جام ژول ریمه هم در استادیوم آزتکا به کارلوس آلبرتوی برزیلی اهدا شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.