سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور "اردوغان"‌در مراسم افطار یک موسسه خیریه در ترکیه

رجب طیب اردوغان ،‌ نخست وزیر ترکیه شنبه شب در مراسم افطاری در یک موسسه خیریه در ترکیه حضور یافت .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی صباح ؛ این روزنامه نوشت : اردوغان در سخنانی که در این مراسم افطاری که شب گذشته ( شنبه شب )‌ در یک موسسه خیریه برگزار شده بود ،‌اظهار داشت :‌ ماه رمضان پیام های بی شماری دارد و امیدوارم هر چه زودتر صلحی پایدار در کل منطقه ایجاد شود . 

وی افزود :‌ مسلمانان جهان در حالی امسال ماه رمضان را آغاز می کنند که یکی از بدترین دوره های تاریخی خود را در کل دنیا سپری میکنند . با این حال با امید و هیجان و بدون توجه به وضعیت بحرانی دنیا به استقبال رمضان می رویم  .

اردوغان تصریح کرد :‌ مسلمانان با روزه گرفتن تنها نفس خود را گرسنه نگه نمی دارند بلکه با این کار با فقرا ،‌نیازمندان و ستمدیدگان ابراز همدردی می کنند . 

وی خطاب به حضار در این مراسم خیریه افطاری گفت :‌ روزه گرفتن پرسیدن سوالی از خود درمورد زندگی ،‌اهداف آن و چگونگی تحقق این اهداف در این جهان زودگذر و موقتی است  . 

نخست وزیر ترکیه با اشاره به بحران عراق و سوریه خاطرنشان کرد :‌ هیچکس نباید قدرت های خارجی را برای آنچه در کشورهای مسلمان روی داده ،‌متهم کند . مسلمانان باید از خود بپرسند که چرا در میانشان جنگ و درگیری وجود دارد . در دنیا افراد سخیف و ضعیف النفسی وجود دارد که تحت عنوان اسلام در مساجد که مسلمانان در آن به عبادت و نماز می پردازند ،‌بمب گذاری می کنند . 

اردوغان با انتقاد از بهره برداری از دین بعنوان ابزاری ایدئولوژیک ادامه داد :‌ اسلام مذهب صلح است و با هرگونه خشونت مخالفت دارد .  همان هایی که در پرسیدن سوال ماه رمضان از خود شکست می خورند همان کسانی هستند که متاسفانه به کشتار و خونریزی جامه مشروعیت داده اند . 

مسلمانان در سومالی ، مصر ،‌سوریه ،‌عراق ، لیبی ،‌افغانستان و سراسر دنیا چشم امید خود را به ترکیه بسته اند و همین موضوع مسئولیت سنگینی را بر دوش ترکیه قرار داده است . چرا که کشور باید با عزم جدی و شجاعت به سمت آینده ای بهتر در حرکت باشد . 

وی در انتها با اشاره به شعار " اداره امور مذهبی ماه رمضان "‌ که "‌هیچ کس نباید تنها و بی یاور باشد "‌ گفت :‌ پیام رمضان ،‌سخاوت و بخشندگی است . روح حقیقی ماه رمضان کمک به نیازمندان است .

اردوغان همچنین برای پایان جنگ و خشونت در عراق و سوریه و توقف کشتار مردم این کشورها دعا کرد و برقراری صلح و آرامش در لیبی ، میانمار و هر جای دیگری از دنیا که تحت ظلم و ستم قرار دارد ،‌ را خواستار شد . 




انتهای پیام /
برچسب ها: اردوغان ، افطار ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.