سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایک، پست، کامنت مسئله این است!

افراط در استفاده از وسایل مجازی، سلامت فردی را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،ساک ساک، stope ، هوپ!لغت‌های رایج در دوره‌های خیلی دور هم نه! همین حوالی 20-10 سال پیش بودکه شادی را به ارمغان می آوردند.لایک ، پست، کامنت!درهمین دوسه سال چنان ترویجی در بین اقشار جامعه پیدا کرده که اگر کسی عکس جلوی آینه با گوشی اش لایک نخورد تا چند روز افسرده است.

بهمن عوض زاده ،‌مشاوره  خانواده  می گوید: ارتباط رودر رو برای سلامت انسانها بسیار مهم است واستفاده از این سیستم‌ها نه تنها سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین روابط انسانی باشد.


برخی از افراد شخصیت‌های دروغین برای خود می‌سازند گاهی اینقدر خودشان را بالا می‌برند که انسان به زیبایی و پول بسیار آنها غبطه می‌خورد و گاهی اینقدر خود را ذلیل و خوار می‌کنند که انسان می‌خواهد تمام عواطف و مادیات خود را صرف این آدم کند تا از بد بختی و هلاکت نجات یابد.

دلیل اصلی چنین اعمالی را عوض زاده چنین بیان می کند: این افراد انسانهایی تنها و بی مهارت اند که به لحاظ خود آگاهی شناخت ضعیفی از خود دارند. هیچ انسان سلیم النفسی از شناساندن خود به دیگران ابایی ندارد.

باید توجه داشت که در عصر ارتباطات رسانه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و با کاهش هزینه‌ها از طریق سیستم‌های گوشی همراه روزانه کاربران بیشتری جذب این برنامه‌ها می شوند و با توجه به اینکه بیشتر کاربران را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند،‌این مشاوره خانواده گفت: در سن جوانی و نوجوانی افراد در جست و جوی صمیمیت و ازدواج اند و وقتی با این تمایلات وارد چنین محیط‌هایی می‌شوند قبل از شناخت حالت دلبستگی و وابستگی بوجود می‌آید که منجر به ازدواج غلط و افزایش طلاق می‌شود.

درست است که در این چند سال اخیر شاهد تغییر یک سری نگرش‌ها و ورود مجموعه‌ای از سیستم‌ها و دیجیتالی شدن ارتباطات هستیم اما یادمان باشد هنوز ذات ما همان ذات محبت طلب، گفتگو محور و احساسی گذشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: حوالی ، سیستم ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.